Skriveni junak svakog filma

Pre početka procesa snimanja filma, producenti kreiraju paletu boja, a kada je potrebno da se određena scena u filmu istakne i privuče pažnju gledalaca, onda se boje intenziviraju. Tako će nas, na primer, zelena nepogrešivo asocirati na nadu, život i prirodu, crvena na ljubav, strast, ali i krv, nasilje i bes, dok žuta izaziva osećanje izdaje, kao u slučaju filma Kill Bill, u kojem Uma Turman kroz veći deo filma nosi već svima poznato odelo u ovoj boji. 

Ako ste pravi filmofil, onda vam se sigurno bezbroj puta do sada desilo da se prilikom gledanja filma povežete sa nekim junakom, saosećate sa njim i delite njegove strahove. Ipak, na koji način filmski stvaraoci uspevaju da izazovu ove specifične emocije u nama? Ako je suditi prema njihovim rečima, ne postoji bolji način za to od planske upotrebe boja, pa će čak i neki boju definisati kao posebnog junaka, koji se bez izuzetka pojavljuje u svakom filmu. Pitanje značaja boje za film pojavilo se u ovoj industriji čak trideset godina pre prvog zvučnog filma, a evo kako je tekao razvojni put ovog neobičnog junaka.

Nakon ere crno-belih filmova, boja se u filmsku umetnost uvodi tehnikom nijansiranja, koje je zahtevalo ručno bojenje filmskih sličica. Od prvog takvog filma, Annabell’s Butterfly Dance, koji je prikazan davne 1895. godine, preko prvog televizijskog prijemnika predstavljenog javnosti 1928. godine, do današnjih tehnologija prenosa slike, kao što je OLED, razvojni put boje na platnu bio je dug, ali njena uloga i dalje je ostala glavna. Ipak, jedna boja se kroz sve razvojne etape filma izdvojila kao dominantna, a njen značaj smatran je presudnim za umetničko stvaranje filma. U pitanju je, naravno, crna boja, koja je glavni akter u pogledu izazivanja emocija i prizivanja asocijacija u gledaocu, ali i u domenu tehnologije prikaza i emitovanja slike. Ustanovljeno je da, osim što u pogledu dizajna crna boja ostavlja poseban pečat, ona može simbolisati i tugu i usamljenost, kao i eleganciju i prefinjenost.

Svi koji su odgledali film Black Swan znaju o čemu se radi. Ustaljeno je, takođe, i mišljenje da crna predstavlja boju moći i mistike, kao u filmu Man in Black, dok u filmu Meet Joe Black glavni junak, koga igra Bred Pit, predstavlja oličenje smrti, noseći prezime upravo po crnoj boji. Ipak, kada je u pitanju kvalitet slike, predstavnici televizijske industrije otkrili su da je crna zapravo presudna, jer omogućava bolje naglašavanje drugih boja i tako izgradnju emocije koja nas prati tokom filma. Tako je kompanija LG Electronics među prvima uvidela značaj crne kao podloge za ostale boje, jer ih čini živopisnijim, intenzivnijim i jasnijim, zbog čega je razvila jedinstvenu OLED tehnologiju koja omogućava emitovanje najtamnije crne boje.

Naime, koristeći tehnologiju samosvetlećih piksela, LG OLED može da prikaže savršenu dubinu crne boje, koju obični televizori ne mogu da postignu. Ova tehnologija omogućava da se svaki piksel uključuje i isključuje nezavisno od ostalih, pa mogu da regulišu jačinu osvetljenja, zbog čega LG OLED crnu i tamne boje prikazuje ne neprevaziđenom nivou. Izuzetno izražen nivo kontrasta, od blistavo bele boje, do najtamnije, savršeno crne, čini da slika bude kristalno čista i jasna, a svaki detalj savršeno izražen, čak i u tamnim scenama. Film koji gledate na LG OLED televizoru će zbog svoje mogućnosti da boje prikaže nepogrešivo tačno, u vama izazvati posebno intenzivna osećanja, u potpunosti postižući psihološki efekat kome filmski producenti tokom snimanja i teže.

I dok je svet zaluđen pričom o pedeset nijansi sive, uz OLED televizore kompanije LG jasno ćete uživati u svih pedeset nijansi crne boje – od njenih najsvetlijih varijanti, do najdublje, OLED crne.

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group