Opremljen autonomnom tehnologijom i spreman za gradsko korišćenje, ovaj Mercedesov novi autobus je upravo počeo svoje testiranje na ulicama Amsterdama...
Postavljen je na delu najduže trase jedne autobuske linije u Evropi, gde upravlja sam sobom na putu dugačkom 20 kilometra, brzinama do 70km/h. Na putu staje na autobiska stajališta, komunicira sa semaforima i uspešno izbegava objekte, pešake i sva druga vozila.
Daimler koji je postao prvi svetski proizvođač autobusa koji je postavio jedan primerak u stvarnu situaciju, drži jedno vozača u vozilo koji prati CityPilot sistem, koji se aktivira pritiskom na dugme, a isključuje pomeranjem vozala, ili pritiskom na gas, ili kočnicu.
Sistem koristi specijalne radare, GPS sistem, velike kamere i senzore koji su uglavnom preuzeti iz Future Truck 2025. koncepta. Takođe, komunicira putem WiFi, odakle dobija informacije o semaforima.
"Sistem je dodatno razvijeni Highway Pilot, specijalno za velike gradove. Omogućava da koristimo delimično autonomne autobuse na specijalnim linijama. Ovo omogućava da javni prevoz bude bezbedniji, efikasniji i produktivniji. Više putnika može da pređe razdaljinu od tačke A do B, tačko i komforno. Ovo je benefit za sve od vozača, putnika, do kompanija koje drže autobuse", rekao je wolfgang Bernhard, direktor odbora u Daimler AG i Daimler Trucks and Buses.
Ova tehnologija ne isključuje vozače, koji i dalje moraju da reaguju u nekim situacijama, kada ruta nije podesna za automatske sisteme. U budućnost će Future Bus preći iz koncept u proizvodnu formu.