FINAL FANTASY XIV: HEAVENSWARD

Kada igra ima u naslovu Final Fantasy оčekivanja su i dalje velika, bez obzira na sve poteškoće koje serijal ima u poslednje vreme. Legendarni japanski RPG nekada je vladao scenom, prošao je kroz razne uspone i padove pa i čudne izlete u svet MMO-a.

Mnogo pre nego što je World of Warcraft definisao taj žanr onakvim kakav nam je poznat danas, tadašnji SquareSoft je eksperimentisao sa identičnom idejom. Nakon veoma dobre tradicionalnedesetke, na iznenađenje mnogih fanova te 2002. godine Final Fantasy XI je bio pravi MMORPG i to na PlayStationu 2, za koji je u to vreme bio potreban dodatni HDD kao i mrežni adapter. Naslov je definitivno bio ispred svog vremena a kasnije je objavljen i na X360 i PC-u. Final Fantasy XI, iako ne baš najsrećnije dočekan i veoma brzo prekriven Warcraftovom senkom, ipak je ostvario popriličan uspeh i dugovečnost (2013. je objavljena poslednja ekspanzija, a finalna, za najtvrdokornije fanove treba da izađe tek ove godine!).

U međuvremenu, promenilo se par generacija, imali smo i par klasičnih FF nastavaka sa brojem, pa i njihovih spinoffova, da bi Square Enix 2010. godine ponovo odlučio da se oproba u MMO vodama sa nastavkom pod rednim brojem XIV. Ovoga puta za PlayStation 3 i PC od početka novi online Final Fantasy proširio je originalnu ideju prethodnika, uz dosta modernih izmena. Ipak taj recept nije bio dovoljan za novo doba MMORPG-a, tako da je već posle dve godine predplata ukinuta. Kritikovanje kvaliteta igre navelo je tadašnjeg predsednika Square EnixaYoichia Wadu da smeni producenta Hiromichia Tanaku. Novi tim je doveden sa Naoki Yoshidom na čelu, čiji je zadatak bio da napravi skroz novu igru koja bi rešila sve probleme originalne četrnaestice.

Gospodin Yoshida i njegov tim su dobro odradili domaći pa je u Oktobru 2011. najavljen Final Fantasy XIV: A Realm Reborn sa kompletno novim endžinom, novim izvođenjem i interfejsom koji podseća na WOW i slične naslove, a dodata je i nova priča kao i bolja struktura servera. Originalni FFXIV završen je krajem 2012. sa kataklizmičkim ingame eventom koji je bukvalno uništio stari svet i otvorio vrata novoj rebootovanoj, preporođenoj verziji igre, koja je stgla 2013. na PS3 i PC, kao i na PS4 početkom 2014. godine. Ovoga puta, totalno druga priča – XIV: Realm Reborn dobija hvalospeve od kritike od samoga starta, igrači se zadovoljni vraćaju igri, nova publika stiže i sve je sjajno u svetu Eorzea-e. Prvi veći patch “Realm Awoken” dodao je mogućnost posedovanja kuće, PvP arene, nove questove i prvi 24 man raid Crystal Tower. Nakon toga patchevi su izlazili redovno na svaka tri meseca, popularnost je nastavila da raste sa 4 miliona aktivnih predplatnika, a sada krajem Juna ove godine stigla nam je i prva ekspanzija za novi XIV – Heavensward.


Ekspanzija nam donosi novu sekciju na mapi sveta Eorzea-e, mogućnost letenja i par novih klasa koje ipak ne kvare već jedva uspostavljeni balans. Priča počinje u nekada zatvorenom gradu Ishgardu, ali da bi ste se tu našli neophodno je da prvo završite glavni niz questova iz Realm Reborna i svih njegovih patcheva. Tako da ako ste novi igrač, a ne želite da igrate sa novom Au Ra rasom, ekspanzija može i da pričeka. Za one koji su već prošli kroz sve to Heavensward nudi odmah nove zone koje su prilagođenje letećim mountovima, sa kojima se iz vazduha najbolje vidi lepota novoga sveta. Nove klase, Dark KnightMachinist i Astrologian su interesantni dodatci već veoma raznovrsnoj postavi, a level cap je svim herojima podignut na 60. Složeni crafting sistem iz XIV je dodatno produbljen u Heavenswardu, a razne nove mogućnosti kao što je izgradnja AirShipa deo po deo uz pomoc guilda su sjajni dodatci koji će zahtevati dosta vremena i saradnje sa drugim igračima. PC verzija sa mišem i tastaturom se naravno najbolje nosi sa igrom, dok na konzolama preko gamepada kontrole, iako sasvim intuitivne, zahtevaju malo više žongliranja sa složenijim akcijama. Ako ne uspete da se naviknete, priključivanje bilo koje Bluetooth tastature i miša na PS3/PS4 će odraditi posao kada će se i interfejs pretvoriti u onaj iz PC verzije. Jedini pravi problem ima verzija za PS3 gde su učitavanja nešto češća zbog veličine novog sveta.

Heavensward je sjajno novo poglavlje u Final Fantasy XIV, toliko toga može da se vidi i uradi u divljini Eorze-e, a priča koju morate sami iskustiti prevazilazi ono što se očekuje od MMO naslova. Kroz questove i raidove pratićete priču koja bez problema može da se meri sa standardnim Final Fantasy naslovima. I dok se The Elder Scrolls Onlinemuči da objedini Skyrim gameplay sa online svetom, novi FFXIV veoma lako uspeva da spoji unikatnost Final Fantasy naslova sa ozbiljnim zahtevima MMORPG fanova. Ako volite Final Fantasy vibe a WOW vam se smučio, dajte šansu Final Fantasy XIV koji je sada sa Heavenswardom bolji nego ikada – na konzolama mu definitivno nema konkurencije dok na PC-u može da bude veoma interesantna alternativa.

Autor: Nikola Jovanović

Izvor: EMUGLX


All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group