Radite pametnije umesto napornije

U današnjem neverovatno brzom svetu, trebalo bi da radite pametnije, a ne napornije…

Svako bi trebalo da se trudi da postigne više, radeći manje, a naravno, to je nešto što se može lako dogoditi. Okruženi smo brojnim distrakcijama koje vas mogu odvući od zadatka kojim se trenutno bavite, što će vas na kraju dovesti do manje efikasnog rada. Prema brojnim medijima, postoji nova knjiga koja se bavi upravo razmatranjem načina rada ljudi. Kris Bejli, pisac knjige "Hiperfokus: Kako biti produktivniji u svetu distrakcije", pravi konačnu razliku između zauzetosti i pravog rada, jer to naravno nisu dve iste stvari.

Sve se svodi na pažnju i hvatanje naše pažnje. Bejli kaže da cilj nije raditi više, već raditi prave stvari namerno, sa ciljem. Nisu sve stvari na vašem spisku obaveza jednake – obično one koje nam privlače najviše pažnje zapravo predstavljaju najmanje kritične zadatke. Primer koji Bejli koristi jeste email. Ljudi proveravaju svoje mejlove na svakih par minuta, što nije neophodno, već nam samo skreće pažnju sa zadatka kojim se trenutno bavimo.

Najbolji način da počnete da radite pametnije jeste da svakog dana postavite sebi tri cilja. Pre nego što počnete da radite ili proverite email, odaberite tri vitalna zadatka koje morate obaviti tog dana. Kada se radni dan završi, razmislite o onome što ste postigli.

Kada se osećate istrošeno, obratite pažnju na aplikacije, društvene mreže i sajtove koje posećujete. Te posete mogu biti sasvim nesvesne stvari koje radite jer vam je dosadno ili ste smoreni. Kada shvatite kada po automatizmu radite nešto tako, uspećete da isključite svoj autopilot, koji nije nimalo produktivan.

Na kraju, kada se susretnete sa zadatkom od kog ste bežali sve do krajnjeg roka, eliminišite sve što vam može skretati pažnju. Ljudski umovi su podešeni tako da traže distrakcije, tvrdi autor knjige. Naš je posao da razumemo činjenicu da će naš um na kraju pažnju obratiti na ono što nas čini srećnim. Samim tim, kada se ljudi bave zadatkom koji im se ne dopada, lako im je da skrenu pažnju na nešto drugo.

Od vitalnog značaja je spoznavanje onoga što vam odvraća pažnju, čim se to dogodi, kako biste mogli to da promenite. Kada to uspete, onda ćete sasvim sigurno raditi pametnije, a ne napornije.

N.Đ.

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group