Alfa Romeo 4C Spyder 2015

Još na premijeri Alfa 4C izazvala je različita mišljenja i stavove. Automobil izričito sportskog izgleda sa četvorocilindričnim motorom male zapremine i visokom početnom cenom. Međutim, model je na razvijenim tržištima doživeo uspeh, a sada je pred nama i Alfa Romeo 4C Spyder.

Najveća novina naravno, jeste skidajući platneni krov. Lako se skida i namešta, a odlaže se u specijalnu torbu u prtljažniku. Dalje izmene podrazumevaju karbonski okvir šoferšajbne, po ugledu na Pagani, suptilne izmene na karoseriji - deo oko i iznad vozača, 8kg dodatnog ojačanja karbonskih cevi, veći izbor točkova, hladnjak ulja, klimu kao standard, kokpit sa više kože, poboljšani Alpine stereo sistem, teže ali manje ružne prednje farove, i dorade šasije radi poboljšanja upravljanja i stabilnosti.

Dosta sitnica u Alfi 4C predmet je rasprava i negodovanja – volan koji višim vozačima ometa pregled instrumenata, neudobna sedišta, nesofisticiran motor – teška isporuka obrtnog momenta i nedovoljno mesta za noge vozača. Ipak, isto tako 4C oduševljava svojim detaljima – vidljiva  karbonska konstrukcija/karbonske cevi automobila, LMP1 trkačke pedale i izuzetne performanse automobila. Sa 237 konjskih snaga, koje treba da pokrenu automobil težak manje od tona (kabrio je 45kg teži od kupea ali isto tako standardno je opremnjen sa više opreme), model 4C Spyder od 0-100km/h ubrzava za 4.5 sekunde.

Dodatno su ponuđeni i 18-oinčni prednji i 19-oinčni zadnji 'brojčanik' točkovi kao i sport vešanje – tvrđi amortizeri, jača prednja balans štangla i zadnja balans štangla (standardni auto je nema).

I pored ovih izmena vožnja Alfe 4C po krivudavim putevima i talasastim zonama kočenja i dalje je uzburkana i zahteva koncentraciju. Standardno vešanje i točkovi ipak kombinuju udobniju vožnju, sa tim da efikasno izoluju držanje putanje od rada suspenzije. Pored toga, manji točkovi ulepšavaju osećaj upravljanja.

Istina je da Alfa Romeo 4C, čak i u dorađenoj Spyder verziji, ostavlja utisak automobila koji nije ostvario svoj maksimum. Ipak, svaka vožnja ovim automobilom predstavlja neprocenjiv osećaj, u tolikoj meri da prilično zastrašujuća cena od 80.000e – što je 10.000 više u odnosu na već skupog kupea – gotovo pa zvuči i izgleda razumno.

N.Ž.

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group