10 loših navika kojima uništavate svoj automobil

Kupovina automobila je za većinu nas velika investicija, i svako od nas želi da mu automobil bude ispravan što duže moguće…

Ako ubrzo nakon kupovine automobila morate ići u servis ili imate probleme u vožnji, situacija nikako nije dobra. Bilo da kupujete polovni ili novi auto, neke stvari se pre kupovine moraju proveriti, ali se ti problemi obično javljaju kada je automobil neko vreme u vašem vlasništvu. Velika je verovatnoća da upravo vaše loše navike utiču na performanse vašeg automobila. Evo koje su najčešće…

Ignorisanje ručne kočnice

Čak iako ste parkirani na ravnom, ne postoji razlog zbog kog ne biste koristili ručnu kočnicu. Izbegavanje njenog korišćenja stavlja čitavu težinu vašeg vozila na jedan mali komad metala koji se nalazi u transmisiji, a zove se parking zaponac. To je predmet veličine vašeg prsta, pa se veoma lako može izlizati zbog nošenja tolike težine. Upotrebom parking kočnice jednako ćete rasporediti težinu, što će vam omogućiti duže trajanje transmisionih komponenti.

Dozvoljavate rezervoaru da se isprazni

Ok, svi smo nekad bili u situaciji kada jednostavno nemamo dovoljno novca za sipanje goriva. Ali, ono što možda niste znali je činjenica da malo više goriva u rezervoaru može sprečiti oštećenje čitavog tog sistema. Pumpe za gorivo se hlade tako što stoje potopljene u gorivu, tako da ako redovno dozvoljavate rezervoaru da se isprazni, rizikujete brže kvarove na tom sistemu. Iako će vas novac koji ćete morati da potrošite na gorivo malo zaboleti, svakako će koštati manje nego zamena pumpe za gorivo.

Nagli prelazak iz rikverca u brzinu

Zamislite ovo: izlazite iz parking mesta. Nigde nikoga oko vas, prebacujete u brzinu i krećete napred. Zvuči vam poznato? Iako vam možda ne deluje kao loša stvar, nagla promena pravca može zaista oštetiti pogon vašeg vozila. Pre nego što prebacite u prvu iz rikverca, dozvolite automobilu da se u potpunosti zaustavi. To je jedna sekunda više nego inače, a spasiće vas od svih budućih problema sa motorom, transmisijom i osovinama.

Davanje gasa pre nego što se motor zagreje

Dozvolite svom automobilu da mirno radi pre nego što pritisnete gas. To dozvoljava bolju distribuciju ulja kroz motor i daje motoru i ulju mogućnost da dostignu radnu temperaturu. Stiskanje pedale za gas neće ubrzati taj proces, već vam može prouzrokovati štetu koja se lako može izbeći. Hladno dodavanje gasa uzrokuje nagle promene temperature i kreira stres među usko upakovanim komponentama motora. Dajte svom motoru minut da se zagreje i onda krenite gde god da ste pošli.

Gas do daske kada vam nije potreban

Svaki ljubitelj automobila bar ponekad u životu oseti potrebu da da gas do daske. Problem sa ovim fenomenom je činjenica da morate pritisnuti kočnicu prilično snažno da biste usporili. A naravno, nijedno ni drugo nije dobro za vaš automobil. Ili se odreknite tog poriva za brzinom, ili se spremite da majstoru date dosta novca za popravke.

Koristite menjač kao naslon za ruku

Vožnja automobila sa ručnim menjačem može biti zabavna, ali kada menjate brzine, verovatno po navici ruku ostavljate na menjaču, dok je druga na volanu. Nemojte to raditi – ostavljanje ruke na menjaču stvara dodatni pritisak na taj deo sistema, što dovodi do ubrzanog kvarenja. U svakom slučaju, po propisima obe ruke treba da vam budu na volanu.

Zlostavljate kvačilo

Brojni vozači ovo rade. Kada se zaustavite, pritisnete kvačilo koliko god da je to moguće, kako biste mogli da se pomerite par centimetara kao i vozilo ispred vas, dok recimo čekate semafor da upali zeleno. Ipak, držanje kvačila u ovom položaju nije dobro jer se među njegovim površinama stvara trenje, što dovodi do ranijih problema sa performansama. Umesto toga, bolje se lepo zaustavite i postupno krenite kada semafor postane zelen. Ta promena brzine i puštanje kočnice vas neće ništa koštati.

Prenosite previše tereta

Što je jedan automobil teži, više stresa ima njegov pogon, suspenzija i kočnice, a tako troši i više goriva. Vaš automobil treba da bude što je moguće lakši. Naravno, ne predlažemo čupanje bilo kojih komponenti, ali vam savetujemo da u njega ne trpate brojne stvari koje vam nisu potrebne. Na prvi pogled nećete primetiti nikakvu razliku u vožnji, ali nećete imati potrebu da ga vozite kod majstora duže vreme.

Držanje kočnice na nizbrdici

Ok, ponekad morate prikočiti ako se vaš auto nizbrdo kreće previše brzo. Ali, morate znati da baš taj potez uzrokuje gomilanje toplote u vašem kočionom sistemu, što povećava rizik pregrevanja ili deformisanja nekih komponenti. Solucija za taj problem je prelazak na manji stepen prenosa. Prirodna dekompresija koja se tada dogodi u pogonu će održati vaš automobil u brzini koja je bezbedna. Na taj način, vaše kočnice će biti daleko efikasnije i nećete se mnogo trošiti.

Zanemarujete znake upozorenja

Kada nešto nije u redu sa vašim automobilom, on će to pokušati da vam kaže na ovaj ili onaj način. Čudne vibracije, zvuci, kuckanje i drugi neobični simptomi se ne smeju zanemarivati. Možda nećete odmah osetiti uticaj tih problema na vašu vožnju, ali stići će vas kad tad. I znate već kako se kaže, bolje sprečiti nego lečiti.

D.Ć.

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group