SUV koji je uzdrmao čitav svet - Bentley Bentayga

Neke tri godine nakon što je Bentley uzbudio javnost sa objavom da planiraju da razviju SUV model preko svog EXP 9 koncepta, britanska kompanija će na sajmu u Frankfurtu predstaviti proizvodnu verziju modela Bentayga...

Uprkos tome što su pokušavali da nas ubede u suprotno, dosta toga sa koncepta EXP 9 F je preneto i na proizvodni model. Ipak, tu je jedna bitna razlika, a to je prednji deo koji je pretrpeo značajne promene, pa je sada manje agresivan i više je u skladu sa ostatkom ponude kompanije Bentley. 

Unutra, ovo je tipični super luksuzni Bentley, sa ručno obrađenim drvetom i metalom, kao i kvalitetnom kožom koja prekriva skoro sve. Konfiguracija je za četvoro, ili petoro putnika. Prednja sedišta mogu da se podešavaju na čak 22 načina i dolaze sa programom za masažu, grejanjem i ventilacijom. 

Tu je i panoramski krov, osmoinčni ekran osetljiv na dodir na infotainment sistemu sa 60GB diskom, tablet, WiFi i Bluetooh za putnike, tri audio sistema, od kojih je jedan 1950Watt sa 18 zvučnika....

Za više opcija, kupci mogu da prođu kroz Bentley Mulliner Bespoke program, koji između ostalih stvari nudi 90 dodatnih opcija eksterijera, 15 opcija tepiha u kabini, 15 opcija materijala i nekoliko različitih verzija felni, sa veličinom od 20 do 22 inča. 

Kreće se na modifikovanoj verziji VW MLB-Evo platforme koju možete da nađete na poslednjem Audiju Q7. Bentley će lansirati model Bentayga sa novim 6.0 twin turbo W12 benzinskim motorom, a britanski brend kaže da je u pitanju "najbrži, najjači i najekskluzivniji SUV na svetu". Videćemo da li će to biti istina. 

Ova jedinica sa 12 cilindara je povezana na osmostepeni automatik i standardni pogon na sva četiri točka, sa 600ks i 900Nm, što mu daje ubrzanje od 0 do 100km/h za 4 sekundi i maksimalnu brzinu i maksimalnu brzinu od 187km/h.

Drive Dynamics Mode dolazi kao standard, sa opcionim Responsive Off Road Steering, koji nudi do osam modova za vožnju. Tu je i Adapttive Cruise Control, Stop & Go, Predictive ACC, Traffic Assist i Park Assist.

Isporuke počinju početkom 2016. godine. 

O BRENDU

Iako definicija luksuza možda nema nikakve veze sa ulicom, paradoksalno, može se videti na nekim od najmanje očekivanih mesta, kroz svetlucave felne, drvo i hrom čelik, krećući se lagano kroz lavirinte puteva. Zapravo automobil sjajno pristaje uz jahte i odmore na francuskoj rivijeri, kao i uz fino dizajniranu porcelansku dugmad na skupim odelima.

Kompanija Bentley proizvodi kvalitetne automobile još od 1919. godine. Osnovana od strane Walter Owen Bentley-a, kompanija je izrasla u svetskog lidera i simbol Velike Britanije. Osnivač kompanije je u početku bio poznat kao dizajner i proizvođač motora za avione tokom Prvog Svetskog rata. Pre svoje uspešne kompanije, osnivač je bio u partnerstvu sa svojim bratom H.M. prodajući francuske D.F.P. automobile. Ubrzo nakon toga, osnovana je kompanija Bentley Motors, januara 1919. godine. Međutim kompanija je imala problema da isporučuje automobile na vreme, i prvi automobil je bio spreman tek septembra 1921. godine. 

I pored toga što je uživala veliku reputaciju na britanskom tržištu, imala je sličnu sudbinu kao kompanija Aston Martin, menjajući više vlasnika i upadajući u finansijsku krizu. Milioner Wolf Bernato kupio je kompaniju 1925. godine, i pored konstantnog priliva novca koji je korišćen da bi se sprečilo propadanje kompanije, Velika depresija uništila je želju kupaca za skupim automobilima, i ostavila kompaniju u siromaštvu. 

Ovog puta uz pomoć giganta Rolls Royce-a, koji ju je kupio 1931.godine. Uz pomoć „Bentley Boys-a“ spajanje je uspelo i kompanija je dobila zeleno svetlo da učestvuje na trci Le Train Blue osvojivši prvo mesto. Zbog tog uspeha ovaj model automobila je postao poznat kao „Blue Train Bantley“. 

Tokom tog perioda kompanija Bentley izbacila je nekoliko motora za njihove automobile, među kojima su  „classic 3L“, „4.5 Blower Bentley“ sa 4L, ili još masivniji 8L. Pre ulaska u partnerstvo sa Rolls Royce-om, a kasnije i sa VW, kompanija je postepeno unapredila svoju ponudu i tehnološka rešenja. Modeli poput tipa „R“, „S“ i „Continental“ predstavljali su samo deo onoga što će kasnije biti u ponudi. Kasniji modeli uključivali su prelepi Azure kabriolet, Turbo Sport R i S modele. 

Kompanija VW 1998. godine preuzela je upravu nad Bentley-em, kroz profitabilno partnerstvo sa BMW-om. Sporazum je predviđao da VW preuzme proizvodnju Bentley i Rolls Royce automobila do 2002. godine, kada će se prava proizvodnje u potpunosti prepsutiti BMW-u. Do 2003. godine BMW je bio konstantan dobavljač motora za oba proizvođača. Ubrzo nakon toga kompanija je lansirala novi model „Continental GT“ koji je postao još popularniji nego model Azure. Kasniji modeli uključivali „Continental Flaying spur“, „Azue“ kabriolet, „Brooklands“ i „GT Speed Coupe“.

Više o automobilima...

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group