iqos

PROMO

Šta spaja šoping, umetnost i Beograd?

PROMO

Kada izgovorimo da nam je potrebna mala šoping - terapija, u istom trenutku možemo da osetimo tu čistu radost koju donosi kupovina nečega za sebe ili za naše voljene. Da li nam kupovina zaista pomaže da se osećamo bolje?

 

Slobodno možemo priznati, bilo da se radi o dodavanju artikala u online korpu, ili obilazak omiljenih butika sa najboljom prijateljicom, činjenica je da nam tih par sati daje psihološki i emotivni podsticaj. Čak i najobičniji pogled na lepo ukrašen izlog ponekad čini da se odmah osećamo lepše i radosnije. Da li je tajna skrivena u vizuelizaciji određenih stvari za koje samo smatramo da bi nam pristajale odlično, ili je trik u tome da tada dobijamo nove ideje, inspiraciju i želju za kupovinom?

 

Istina je, izgleda, negde između. Poput čaše vina nakon dobre večere, ili uživanja u omiljenoj poslastici, tako i kupovina aktivira centre za zadovoljstvo u mozgu i oslobađa dopamin, hormon koji nam daje taj dobar osećaj da smo za sebe uradili nešto važno. Kupovina nečega za čim smo dugo žudeli stvara u nama utisak da smo konačno ispunili svoje standarde, ne samo u pogledu dizajna, već i estetike i kvaliteta.

 

Zanimljiva je i činjenica da veliki broj ljudi postaje posebno zainteresovan za veće investicije baš u vreme kada prolazi kroz neku stresnu životnu situaciju. Raskid s voljenom osobom, prelazak na novi posao, ili jednostavno pritisak u okruženju – sve su ovo situacije koje u nama bude jaku želju da uradimo nešto za sebe, makar to bila i kupovina nekog najbanalnijeg predmeta. Šoping možda nije oblik formalne terapije, ali efekat koji dobijamo zauzvrat svakako jeste terapeutski i koristan. Naravno u određenoj meri, sve dok stvari ne izmaknu kontroli.

Tanka je linija između terapeutskog i problematičnog, jer kupovina svakako ne bi trebala da nam služi kao sredstvo sa suočavanje sa anksioznošču, stresom ili gubitkom. Naprotiv, ona treba da nam posluži kao stimulans, pokretač, da u nama budi želju da konačno uzmemo stvari u svoje ruke i da promenimo neke stare modele ponašanja za koje smo odavno svesni da nam ničemu ne služe. U tom smislu, i poseta omiljenom butiku treba da bude poseban trenutak, ritual koji nam donosi zadovoljstvo i posle kojeg se osećamo kao da smo za sebe uradili pravu stvar.

 

Dakle, vreme je da budete pažljiviji u svojoj motivaciji koja stoji iza kupovine. Umesto da stalno udovoljavate svom apetitu za trošenjem novca da vas kontroliše, budite svesni zašto nešto kupujete. I neka iza svake vaše pametne kupovine stoji jedna još pametnija odluka. Poput ostavljanja cigareta, što je veoma bitna odluka u životu svakog pušača, neki korisnici nikotinskih proizvoda će se odlučiti na prelazak na bolju alternativu pušenju, kao što je uređaj IQOS.

 

Ovog meseca, Beograd dobija dva nova IQOS butika, tačnije dva specijalna mesta susreta koja spajaju naizgled nespojivo: različite vrste umetnosti i tehnologiju koja pomera granice konzumacije duvana. Prvi butik je otvoren u aprilu u SC Delta City, a a drugi u SC Ušće, gde potrošači mogu lakše pronaći opcije za bolju alternativu od cigareta i upoznati se sa širokim portfolijom, koji ovaj brend nudi.

iqos
iqos
iqos
iqos
iqos

Pa ipak, tu nije kraj novitetima! Baš kao što IQOS spaja konzumaciju duvana sa tehnologijom, tako će i pomenuti butici spojiti dve različite grane umetnosti. Za otvaranje samih butika, umetnici su spremili posebno umetničko delo koje obeležava Beograd kao mesto susreta. Muralisti Marija i Stevan Šoln (iz ateljea Šoln), zajedno sa dizajnerkom Aleksandrom Duente (vlasnicom modnog brenda Daire) stvorili su delo koje je otkriveno na otvaranju IQOS butika u TC Delta City. Umetnici su inspiraciju pronašli u Beogradu, ali i u pričama IQOS korisnika. Kako sami kažu, IQOS brend, čija je vizija budućnost bez duvanskog dima, inspirisao ih je da kreiraju budućnost u kojoj se spajaju dve umetnosti: slikarstvo i modni dizajn. Kombinacija koja obećava!

Priliku da sarađuju sa IQOS brendom muralisti Marija i Stevan videli su kao mogućnost za potpunu slobodu izražavanja, dok je rad sa dizajnerkom Aleksandrom Duende bila idealna šansa da se potpuno različiti načini izražavanja spoje u savršeno komplementarnoj simbiozi. Očaran Beogradom koga nazivaju "megalopolisom bez granica", i inspirisan Aleksandrinim tkaninama, ovaj mladi duo je dao najbolje od sebe kako bi uličnu umetnost približio svima. Aleksandra Duende je od Beograda "pozajmila" taj poseban šmek kome, kako sama kaže "ljudi ne mogu da odole čak i onda kada im se nešto u njemu ne sviđa." Zato svoju saradnju sa muralistima opisuje kao rad koji će svakom posetiocu pružiti priliku da oseti emociju, i to onu pravu beogradsku – ma kakva ona bila. Jedno je sigurno – njihovo delo neće izazvati ravnodušnost, jer Beograd je grad prepun kontrasta, fluidan i nežan u isto vreme, baš kao i dizajnerkin tekstil koji predstavlja reke kao centralni motiv dela. Za sve ostale strukture i slojeve zaduženi su Marija i Stevan, koji su razradili priču na inteligentan i kreativan način.

Zvuči pomalo misteriozno, ali i neverovatno zanimljivo, posebno kada ovoj priči dodamo i to da su umetnici dobar deo inspiracije dobili i u susretu sa IQOS korisnicima. To je, kako sami kažu, bila prilika da osete tuđe impresije, i u rad unesu malo drugačiji pogled na Beograd, ali i na vrednosti koje IQOS promoviše.

 

Slobodno možemo reći da je ovo umetničko delo, koje će posetioci imati prilike da vide u novim buticima, idealna prilika da se oseti šta znači kolektivno stvaranje, ali i razume šta je ono što spaja dve stvari oko koje su se umetnici okupili – IQOS i Beograd.