F1 predstavlja novi bolid za sledeću sezonu i sve promene koje donosi šampionatu

Vizija Formula 1 šampionata za sledeću sezonu konačno je zvanično predstavljena...

Premijerni trkački jednosed dobio je potpuno novi dizajn za sledeću sezonu, sa stilom koji stvara uslove za daleko bliskije trkanje od svega što smo imali priliku da vidimo u dosadašnjoj turbo-hibridnoj eri. Formula 1 je startovala sa radom na novom bolidu još 2017. godine i pored 138 različitih dizajnerskih rešenja i 100+ sati provedenih u vazdušnim tunelima, Motorsports tim najbržeg cirkusa sproveo je oko 7.500 simulacija kako bi dobio dizajn koji vidimo ovde.

Ove simulacije kreirale su oko polovine petabajta podataka, što je, sudeći prema F1, ekvivalent jednoj trećini od deset milijardi fotografija na Facebook platformi, ili deset miliona kabineta sa četiri fioke prepunih tekstualne dokumentacije. Dodatno, njima je trebalo 16,5 miliona jezgričnih sati da reše sve zadatke, što znači da bi, u slučaju da su koristili laptop sa poslednjom generacijom i9 procesora, čitav ovaj proces trajao oko 471 godinu.

Primarni cilj novog bolida bilo je kreiranje bliskog trkanja, jer trenutno, svi bolidi stvaraju velike aerodinamičke poremećaje u svom okruženju, što vodi do katastrofalnog gubitka sile potiska kod svih automobila koji se nalaze iza. Kada su odradili potrebne proračune, F1 inžinjeri su zaključili da bolid gubi 35% sile potiska kada se nalazi za tri dužine iza modela koji prati i 47% kada juri za svojim rivalom na razdaljini od jednog automobila. Radi poređenja, bitno je navesti da novi model za sledeću sezonu redukuje ove cifre za 4 i 18%.

Verovatno najveće promene na novom automobilu predstavljaju njegove aerodinamičke karakteristike i ukupan dizajn karoserije, koja je sada pojednostavljena, ne samo kako bi umanjila poremećaje u vazdušnim strujanjima, već takođe i ograničila razvojne troškove u pokušaju da izjednači šanse u polju još više. Interesantno je to što je, prema navodima, F1 Motorsports tim razmatrao čak i mogućnost da modele za sledeću sezonu kreira bolid bez prednjeg krila, ali je na kraju ova odluka promenjena. DRS ostaje, ali tim je odlučio da proučava njegove efekte aktivno tokom sezone kako bi procenio održivost ovog sistema.

Dodatno, efekat tla se vraća po prvi put nakon sedamdesetih godina, kao način koji može pomoći redukciji sile potiska iz jednostavnijih aerodinamičkih setova. Cilj efekta tla jeste stvaranje sile potiska većeg kvaliteta koji je manje osetljiv na promene uslova i proizvodi manje vučnog koeficijenta od ostalih aerodinamičkih karakteristika. Pokrivači točkova se takođe vraćaju posle izbacivanja iz upotrebe 2019. godine, ali osamnaestoinčni točkovi na kojima stoje predstavljaju najveću promenu u F1 šampionatu u poređenju sa starim trinaestoinčnim.

2022 bolidi i dalje će biti pokretani 1,6 litara velikim V6 turbo hibridnim pogonskim jedinicama, a iako nisu objavljene zvanične cifre performansi, vredi napomenuti da su pojedini timovi su već bili u mogućnosti da dostignu 1.000 ks na trenutnim. Revolucija u ovom segmentu jeste to što će ove jedinice sledeće sezone raditi na nešto samoodrživijem gorivu, koje će imati nivo bio-komponenti veći za 10% u poređenju sa 5,75 koliko trenutno poseduje.

Zbog prethodnih ozbiljnih incidenata, bezbednost je predstavljala ključ prilikom kreiranja novih automobila. Sa ovim na umu, šasija novog bolida može apsorbovati 48% više siline udara na prednjoj strani i 15% više pozadi, kao i veće sile u statičkom testu pritiskanja. Kako bi se izbegao bahreinski incident Romana Grožana iz prošle godine, automobil je sada dizajniran na način koji omogućuje da, u slučaju sudara, motor može biti jednostavno odvojen od šasije i ne ostane izložen rezervoaru. Poučeni fatalnom nesrećom Antoana Ubera, na Spa stazi 2019. godine, inžinjeri su dodali dužu nosnu sekciju zajedno sa jačim stranicama karoserije, što će pomoći prilikom distribucije i rasipanja energije udara i dodatno ojačati konstrukciju prilikom čeonog sudara.

Važno je napomenuti da je ovaj automobil samo osnovna varijanta, jer će svaki tim predstaviti svoj osvrt na nove propise. Bilo kako bilo, možemo očekivati da vidimo ove nove bolide u punom svetlu po pitanju izgleda, ali najvažnije u vožnji, kada stignu na staze početkom sledeće godine. Naravno, očekivanja od novih modela su veoma velika i svi se nadaju da će sve ove modifikacije rezultirati promenom trenutnog statusa kvo među timovima.

N.Đ.

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group