BMW najgori na EuroNCAP testovima

EuroNCAP objavio je prve rezultate ovogodišnjih bezbednosnih rejtinga sedam vozila…

Sasvim električni Renault Megane E-Tech, Lexus NX, skoro osveženi VW Polo i VW Taigo dobili su pet zvezdica, dok je BMW 2-Series dobio četiri. Drugi rezultati su bili preneti iz ranijih testova sličnih modela, sa pet zvezdica VW ID.5 električnim kupe-SUV modelom koji je nasledio rezultat ID.4, dok je Ford Tourneo Connect putnički kombi dobio isti rezultat kao VW Caddy.

Ocena BMW 2-Series Coupe modela koja je jedina niža od maksimalne u ovoj grupi, nastradala je zbog autonomnog sistema kočenja u hitnim slučajevima. I dok je model imao “prikladno” ponašanje u nekim osnovnim scenarijima sa automobilima i pešacima, reagovao je “ograničeno” kada se radi o biciklističkim stazama i skretanjima. Sa 82 % zaštite odraslih, 81 % zaštite dece, 67 % zaštite ranjivih korisnika drumova i 64 % u bezbednosnim asistencijama, BMW sa dvoja vrata dobio je četiri zvezdice.

EuroNCAP hvalio je Volkswagen zbog dodavanja bezbednosnih unapređenja Polo supermini modelu tokom poslednjeg osveženja, uključujući centralne vazdušne jastuke i bolji ADAS, nagrađujući ga sa pet zvezdica, sa 94 % u zaštiti odraslih, 80 % u zaštiti dece, 70 % u zaštiti ranjivih korisnika drumova i 70 % u bezbednosnim asistencijama.

Kao što se moglo pretpostaviti, mehanički povezani VW Taigo dobio je slični rezultat, s tim što je nešto bolji kada se radi o zaštititi dece (84%) i ranjivih korisnika drumova (71 %), zbog različitog kupe-SUV tipa automobila.

Sa pet zvezdica, sasvim novi Renault Megane E-Tech bio je sasvim suprotran prezrelom Renault Zoe modelu, koji je dobio nulu prošlog decembra. Sasvim električni kompakt krosover iz Francuske dobio je 85 % kada se radi o zaštiti odraslih, 88 % za zaštitu dece, 65 % za zaštitu ranjivih korisnika drumova i 79 % u bezbednosnim asistencijama, pokazujući snažne performance u ADAS.

Kada se radi o Lexus NX modelu koji deli svoju platformu sa Toyota RAV4, on je imao poprilično dobre performanse na testovima (83% zaštita odraslih, 87% zaštita dece, 83 % zaštitita ranjivih korisnika i 91% bezbednosne asistencije), EuroNCAP je izjavio da Lexus inžinjeri nisu pružili sve tehničke informacije, ostavljajući “neozbiljni utisak, koji nije svojstven Toyota brendu”. To naravno, nije uticalo na rejting automobila.

Počevši od jula 2022. novi bezbednosni zakoni će nalagati ugradnju autonomnog kočenja i pomoći pri brzini na dodatnim tipovima vozila. EuroNCAP, koji ove godine slavi 25. rođendan, će verovatno najaviti planove za sledeću deceniju, sa generalnim sekretarom, Mišelom van Ratingenom, koji je izjavio: “Predstojećih 10 godina će nam doneti velike izazove, sa potpomognutom i automatizovanom vožnjom na čelu promena koje predstoje”.

N.Đ.

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group