I Kinezi Rolsa za trku imaju

Velika je verovatnoća da nikada niste čuli za Hongqi H9, luksuznu limuzinu iz Kine, koja je direktni rival Rolls Royce Ghost i Mercedes-Benz S-Class modelima.

Predstavljen početkom prošle godine, H9 automobil prošao je potpuno neprimećeno u internacionalnim medijima, delimično zahvaljujući pandemiji korona virusa. Luksuzni sedan ovog brenda, L5 ipak je dobio dosta pažnje kada je prvobitno lansiran, pre svega zbog svog modernog-retro izgleda i činjenice da ga je Džeremi Klarkson predstavio u jednoj epizodi The Grand Tour emisije.

Uprkos svemu tome, sada konačno imamo priliku da iz blizine pogledamo Hongqi H9 zahvaljujući YouTube kanalu Wheelsboy. Ipak, pre nego što počnemo sa detaljnijim proučavanjem ovog modela, važno je da reći nešto i o samom brendu. Ime Hongqi u prevodu sa kineskog znači Crvena zastava, koja je komunistički kulturalni simbol ove zemlje.

Kompanija je nastala 1958.godine, što je čini najstarijim kineskim proizvođačem putničkih automobila. Hongqi je originalno proizvodio modele za visoke državne zvaničnike, pa u svojoj floti imaju popriličan broj luksuznih automobila, uključujući SUV modele. Štaviše, pre tri godine, oni su angažovali nekadašnjeg šefa dizajna brenda Rolls Royce, Džajlsa Tejlora, kako bi sa njima podelio svoje bogato iskustvo u dizajniranju ekskluzivnih četvorotočkaša.

Hongqi H9 izgleda bolje od svih drugih modela iz njihove kolekcije, što nam i više nego dovoljno govori o markantnom procesu unapređenja kroz koji je brend prošao tokom proteklih deset godina. Ipak, H9 prikazuje i čudnovatu kombinaciju dizajnerskih elemenata, “pozajmljenih” sa drugih skupocenih automobila, što ćete čuti na samom početku snimka – možemo reći čak da ovaj model uzima pomalo od Rolls Royce Ghost, Mercedes-Benz S-Class, Cadillac i BMW 7 Series automobila, kombinujući sve te detalje sa svojim stilom.

Ipak, ako ste voljni da pređete preko toga i sami ćete shvatiti da H9 nije nimalo loš, iako u ponekim trenucima deluje potpuno disproporcijalno. Ista priča odnosi se na unutrašnjost putničke kabine, koja je kvalitetno urađena, ali joj ipak nedostaju neke finese koje su postale standard kada se radi o ultra-luksuznim sedan varijantama.

U videu možemo videti varijantu srednjih specifikacija, koja ne sadrži frižider, ekrane informativno-zabavnog sistema u zadnjem delu sedište, niti opciju masažera. Za razliku od Hongqi L5 koji dolazi sa V12 motorom, H9 dobija dve opcije motora – dvolitarski motor sa četiri cilindra dobar za 252 konjske snage i trolitarski V6 koji proizvodi 280 konjskih snaga. Obe opcije biće uparene sa sedmostepenim DCT prenosom. Ono što nam odmah postaje jasno – H9 nije namenjen ljudima koji žele brzinu i visoke performanse, ali cena od 45.000 dolara na neki način odmah opravdava sve njegove nedostatke.

N.Đ.

Izvor: Carscoops

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group