Prvi autonomni teretni brod na svetu kompletirao svoje putovanje u Japanu

Drugom polovinom januara krenuli su demonstrativni testovi prvog potpuno autonomnog brodskog navigacionog sistema i uspešno su sporovedeni u Japanu, primenjeni na velikom teretnjaku, preneli su lokalni mediji ove zemlje...

Demonstracija je sprovedena u južnom Japanu i na Ropax teretnjaku koji može nositi do 15.500 tona robe. Ova pokazna vežba predstavljala je deo inicijalnih testova sprovedenih u okviru projekta održavanja potpuno autonomnog navigacionog koncepta, iza kog stoji The Nippon fondacija. Ovaj veliki teretnjak plovio je sam rutom dugom 240 kilometara u Japanskom moru, pri brzini od 26 čvorova, potpuno autonomno, dok je na kraju svog putovanja izveo proceduru ankerisanja.

Ova demonstracija kreirana je upotrebom tehnologije razvijene od strane Mitsubishi Shipbuilding brenda, podružnice Nippon fondacije i korišćen je na Shin Nihonkai teretnjaku. Nippon fondacija lansirala je MEGURI 2040 projekat februara meseca 2020. godine i ima planove da čitavom svetu demonstrira autonomni navigacioni sistem u sledećih nekoliko meseci.

Evolucija potpuno autonomnih brodskih navigacionih sistema ubrzana je pomoću ovakvih i sličih demonstrativnih testova. Ovi potpuno autonomni brodski navigacioni sistemi poseduju brojne tehnologije, uključujući i veštačku inteligenciju, sudeći prema Noaki Uedi, izvršnom potpredsedniku Mitsubishi Shipbuilding kompanije.

Takmičenje u kreiranju autonomnih i daleko samoodrživijih brodova nije žustro kao kod autonomnih automobila, ali luksuzni proizvođači kao što je Rolls Royce sarađuju sa kompanijom Intel na razvijanju pune flote kargo brodova koji uopšte ne zahtevaju ljudske posade do 2025. godine. IBM je pokušao da pređe Atlantski okean upotrebom autonomnog broda Mayflower 2019. godine, ali nije uspeo zbog mehaničkog kvara.

N.Đ.

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group