Euro 7 stiže kao poslednji ekser u kovčegu motora sa unutrašnjim sagorevanjem

Poslednja decenija obeležena je napretkom u polju elektrifikacije od strane proizvođača automobila i restrikcijama koje će biti plasirane u pojedinim evropskim zemljama, koje će za epilog imati potpuno izbacivanje motora sa unutrašnjim sagorevanjem iz upotrebe...

Međutim, iako autoindustrija rapidno prilazi ovom apokaliptičnom scenariju več duže vreme, sa novim Euro 7 regulacijama emisija izduvnih gasova, proces ukidanja motora unutrašnjeg sagorevanja pokrenuće se svetlosnom brzinom i može biti kompletiran 2026. godine.

Euro 7 zakoni stupiće na snagu polovinom decenije i predloženi su od strane Evropskog komisionog konzorcijuma za Clove inžinjersku konsultantsku agenciju, a najverovatnije će zakucati poslednji ekser u kovčegu motora kakve danas poznajemo, uključujući i hibridne modele, izavila je Evropska asocijacija automobilskih proizvođača (ACEA).

"ACEA veruje da će emisiona ograničenja predstavljena od strane agencije Clove, uparena novim predloženim test uslovima, najverovatnije rezultirati situacijom u kojoj će nastupiti zabrana vozila pokretanih motorima unutrašnjeg sagorevanja, uključujući i hibridno-električne modele."

Euro 7 standard usloviće opremanje regularnih benzinskih motora unutrašnjeg sagorevanja električnim katalizatorima na zagrevanje, parom jednolitarskih konvencionalnih trostrukih katalizatora, dvolitarskim filterom čestica i modelom sa amonijakom. Štaviše, predloženo je i to da automobili sa motorima unutrašnjeg sagorevanja budu opremljeni internim sistemom dijagnostikovanja koji može pratiti jedinicu i osigurati da ostaje u okvirima regulatornih emisionih normi tokom 241.000+ pređenih kilometara. ACEA veruje da se ovakvi uređaji nalaze na granici nemogućeg kada se radi o ugradnji u male automobile i integraciji sa postojećim arhitekturama vozila, a njihovo potencijalno uvođenje automatski bi dovelo do astronomskog poskupljenja automobila sa motorima unutrašnjeg sagorevanja.

"Tehnička rešenja dizajnirana kako bi ispunila ili pokušala da ispune izuzetno niske predložene vrednosti emisija iduvnih gasova, kombinovana sa veoma striktnim ograničenjima u upotrebi NO2 (azot dioksid) i NH3 (amonijak) gasova, predstavljaće veoma skup i komplikovan cilj za ostvarivanje", dodali su iz Asocijacije evropskih atuomobilskih proizvođača, osvrćući se na ideju upotrebe superkatalizatora. "Podizanje tehnoloških zateva do ove tačke ozbiljno će ograničiti mogućnosti redukcije potrošnje goriva i CO2 emisija, unoseći značajne nesigurnosti po pitanju izdržljivosti i operativnih troškova tokom životnog veka vozila."

N.Đ.

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group