Intervju sa Đorđem Vuksanovićem

Razgovarali smo sa Đorđem Vuksanovićem, glavnim direktorom za transformaciju A1 Srbija i A1 Slovenija…

1. Kao glavnom direktoru za transformaciju kako si se prilagodio dinamičnim promenama u prethodnom periodu?

Industrija telekomuniacija je dinamična, posebno na našem vrlo konkurentnom tržištu, i verujem da kao takva privlači ljude sličnog senzibiliteta. One koje su okrenuti budućnosti, vole da probaju nove  stvari i nemaju strah od promena. Na žalost nisu sve promene pozitivne, ali nas i takve situacije nečemu uče. Svaki izazov je ujedno i prilika da nešto unapredite na poslovnom i na privatnom planu. Na primer meni lično je bio veliki izazov rad od kuće u periodu lock dauna. Obožavam svoje dve ćerke, ali se njihova očekivanja menjaju kada smo supruga i ja kod kuće. Kao i sva deca, žele da smo im stalno posvećeni. Na poslovnom planu navike korisnika i potrebe tržišta su uslovile potpuno redefinisanje planiranih aktivnosti za tu godinu. Morali smo da reagujemo brzo, budemo agilni, relevantni i pre svega promenimo način razmišljanja i delovanja, jer su okolnosti  iziskivale i prilagođavanje nekih internih procedura.

2. Videli smo da ste nedavno “transformisali” i brend. Nakon više od deset godina poslovanja Vip mobile je promenio ime u A1 Srbija. Zašto ste doneli takvu odluku?  

Jednom rečju želeli smo da tržištu ponudimo nešto više – jedan ozbiljan evropski brend, sa internacionalnom ekspertizom koji posluje na sedam tržišta i uslužuje 25 miliona korisnika. A1 je brend sa kvalitetnom osnovom koji ćemo nastaviti da negujemo, sve one dobre stvari zbog kojih nas korisnici vole, ali ćemo dodati globalnu perspektivu. To znači da sada možemo relevantne proizvode i usluge sa drugih A1 tržišta da implementiramo u Srbiji i obrnuto, veoma brzo i lako – koristimo najbolje prakse Iz drugih A1 zemalja ali dajemo šansu I našim dobrim lokalnim idejama da dobiju globalnu iskorišćenost. Želimo da napravimo iskorak na svim poljima: od korisničkog iskustva, preko naprednih tehnoloških rešenja, kvaliteta mreže i naravno brige o društvu i zajednici čiji smo deo. Digitalno doba donosi jako puno izbora za svakog pojedinačnog korisnika, a mi želimo da mu, kao pouzdan provajder i partner, olakšamo i pomognemo da za sebe privatno, ali i svoj biznis odabere najbolje opcije.

3. Čini se da svi putevi vode do digitalizacije. Koja je uloga jedne telekomunikacione kompanije u digitalnoj transformaciji?

Mi smo kompanija koja je okrenuta novim tehnologijama i koja teži da život ljudi u digitalnoj eri učini boljim, kvalitetnijim i jednostavnijim. Digitalna transformacija u tome ima veliku ulogu, jer podrazumeva radikalne promene u načinu korišćenja tehnologija ali i kroz promene u načinu razmišljanja. Mi svoju ulogu u digitalizaciji vidimo kao neko ko je pre svega mora primeniti među svojim redovima da bi mogao da je prenese i krajnjim korisnicima lansiranjem naprednih digitalnih produkata. Konkretno iz naše kuhinje uskoro će biti dostupno dosta novin, naprednih servisa među kojima rešenja za pametni dom i gaming, M2M, cloud i rešenja okrenuta bezbednosti korisnika u digitalnom dobu. Želimo da naši korisnici i sami mogu da razvijaju digitalne alate, proizvode i usluge i maksimalno ih koriste – mi ćemo im pomoći kroz naša platformska rešenja, kao što su Exoscale Cloud hosting odnosno IoT Cumulocity platforma. Razvoj dostupne tehnologije je velika šansa za naše inovativne kompanije da naprave kvantni skok i osvoje svetska tržišta.

4. Kao neko ko se bavi transformacijom, kažite nam koliko će digitalizacija promeniti svet oko nas?

Verujem da će uvođenje 5G mreže doneti neverovatne promene, otvarajući vrata jednog novog umreženog sveta. U tom novom ekosistemu, superbrzi internet će omogućiti komunikaciju između velikog broja uređaja koje koristimo u svakodnevnom životu i radu, od samovozećeg automobila do pametnog frižidera. Ova tehnologija imaće široku primenu u medicini, kontroli saobraćaja, automatskom upravljanju u fabrikama, i mnogim drugim oblastima. Mnogobrojne napredne tehnologije biće u službi digitalnog transformisanja mnogo više nego što su to do sada bile: veštačka inteligencija, virutalna realnost, 3D štampa, mašinsko učenje i mnoge druge. Ukratko 5G je velika šansa za inovativne kompanije iz Srbije.

5. Kako vi koristite tehnologiju u svakodnevnom životu i koje su vam aplikacije omiljene?

Koristim tehnologiju i aplikacije i više nego što bi trebalo. Generalno volim da budem u toku sa svim aktuelnostima i sam sebe zasipam gomilom informacija. Volim Tviter, jer tu mogu da dobijem informacije iz raznih oblasti i čujem mišljenja ljudi koje cenim, uz  neizbežnu dozu srpskog humora i komentarisanje potpuno nevažnih tema. Veoma mnogo koristim i streaming servise, koristim sve najpopularnije servise iz tog domena ali sve više mi nedostaje neki agregator koji bi sav kvalitetan sadržaj stavio na jednu platformu. Kao veoma aktivna porodica, često organizujemo ad hoc putovanja, što bi bez Booking aplikacije bilo mnogo teže.

6. Veliki ste ljubitelj sporta. Kako održavate formu  i koliko vremena tome posvećujete?

Svi koji me dobro poznaju znaju da je TV uvek na sportskim kanalima – gotovo da ne postoji sport koji ne volim da gledam. Formu najviše održavam kroz rekreativno igranje tenisa i košarke i to su sportovi koje upražnjavam tokom cele godine – zima je dodatno rezervisana za skijanje, a leto za wakeboard. Održavanje forme nažalost postoje sve teže kako godine prolaze tako da upravo sada tražim način da dovedem formu u bolje stanje.

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group