Zašto je ulaganje u LEGO profitabilnije od bilo čega drugog na berzi

Ukoliko ste ikada morali da pravdate svoje LEGO kupovine svojim partnerkama ili voljenima, onda ste zapravo veoma srećni, jer je poslednja studija zaključila da će investiranje u ove plastične kockice imati veći obrt u budućnosti nego da ste ulagali u zlato...

Predvođena od strane vanrednog profesora Viktorije Dobrinjske, sa HSE Univerziteta u Moskvi, grupa istraživača ispitala je više od 2.300 različitih LEGO kompleta izbačenih od 1987. do 2015. godine i pronašla da se prosečni povrati LEGO setova kreću oko 10 do 11% na godišnjem nivou, pa čak i više ukoliko su novi kompleti kupljeni na primarnom tržištu uz popust, što je više od deonica, akcija, zlata i brojnih kolekcionarskih predmeta kao što su poštanske markice i vina.

Važno je naglasiti da su ekonomisti takođe pronašli i značajne varijacije u ovim povratima, koje variraju od 50% do neverovatnih 600% godišnje, ali prosečni kompleti i dalje imaju bolji status na tržištu od brojnih tradicionalnih investicija. Tematski setovi posvećeni popularnoj kulturi, sezonske praznične kolekcije i poznata arhitektura takođe su dobro prošli, sa najskupljim kompletima koji uključuju Millennium Falcon, Death Star II i Imperial Star Destroyer iz Star Wars franšize, zajedno sa Cafe on the Corner i Taj Mahal setovima.

Objašnjavajući ovaj fenomen, studija je istakla tri glavna razloga iza rapidnog rasta cena LEGO kockica. Za početak, setovi koji su se proizvodili u ograničenim količinama imaju veće zahteve zbog svoje retkosti, posebno ukoliko su bazirani na popularnom i ikoničnom filmu. Drugi razlog je to što su ovi kompleti penzionisani, tako da je njihova količina koja se može naći na tržištu često veoma niska i njihovi vlasnici ili odbijaju da prodaju svoje komplete ili jednostavno ne vide preteranu vrednost u njima i bacaju ih u smeće. Na kraju, sa uspešnom i dugom istorijom iza sebe, ljubitelji LEGO kockica sada su postali nezavisni odrasli ljudi koji imaju novca da potroše na nostalgčne predmete, baš kao što današnja deca to rade sa Pokemon karticama.

Naravno, koliko god da je profitabilno investirati u LEGO, Dobrinjskaja takođe upozorava da, kao što je ranije naglašeno, nisu svi setovi podjednako uspešni, stoga je potrebno biti pravi LEGO obožavalac ili odraditi domaći zadatak kako bi se na pravi način sortirala tržišna ponuda i napravila buduća insvesticija od posebnih setova.

N.Đ.

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group