Kako izgleda najduži tunel za motorna vozila na svetu

Lærdal tunel predstavlja najveći ulični tunel na svetu, koji sa svojih 24,51 kilmetar dužine spaja norveške opštine Lærdal i Aurland, smeštene u oblasti Vestland...

Ovaj tunel predstavlja ekstenziju glavne evropske rute E16, poseduje dve linije koje se krajevima spajaju na autoputu između Osla i Bergana. Konstrukcija najvećeg tunela za motorna vozila startovala je 1995. godine, sa zvaničnim otvranjem dve hiljadite, dok je njegova izgradnja koštala malo više od 111 miliona evra.

Norveška Uprava za javne puteve našla se pred izazovom dizajniranja tunela na način koji će učiniti da dvadesetominutno putovanje kroz planinski venac ne bude previše monotono i vozači ne izgube koncentraciju tokom probijanja kroz planine. Iskusni psiholozi radili su blisko na ovom projektu kako bi pronašli najbolje rešenje za ove bojazni.

Simulatori su korišćeni kako bi se pronašlo najbolje rešenje vezano za nivoe osvetljenja i dizajn blagih krivina i kratkih sekcija pravca namenjenih činjenju vožnje kroz Laerdal tunel manje monotonim, bez pomeranja granica bezbedne pregledne udaljenosti. Kao rezultat, u svakom delu tunela bezbedna pregledna razdaljina iznosi hiljadu ili više metara.

Tunel je podeljen u četiri sekcije posebno proširenim površinama, a ove sekcije podeljene su trima velikim pećinskim delovima planine u intervalima od šest kilometara. Dok glavni tunel poseduje bela svetla, segmenti pećina dolaze sa plavim i žutim bojama, namenjenim za odavanje impresije izlaska sunca.

Pećine su zadužene za razbijanje rutine, omogućujući osvežavajuće poglede i kratke predahe vozačima. Kaverne su takođe korišćene na sretnim tačkama i stajališnim mestima, kako bi pomogle prilikom izbegavanja klaustrofobičnog osećaja tokom dvadesetominutne prosečne vožnje kroz tunel.

Tunel ne poseduje izlaze u slučaju opasnosti, ali su prisutne broje mere predostrožnosti u slučaju požara. SOS telefoni postavljeni su na svakih 250 metara radi kontaktiranja policije, vatrogasnog odeljenja i bolnica. Protiv požarni aparati postavljeni su na 125 metara kao dodatak trima velikim kavernama, dok su skloništa kreirana na svakih 500 metara.

Tunel je uzdužno ventilisan putem samo jednog ventilacionog vazdušnog ispusta, smeštenog na osamnaest kilometara od Aurlandske strane tunela. Na oko deset kilometara od Aurlandskog kraja tunela, na njegovoj kraćoj strtani, smeštena je fabrika za pročišćavanje tunelskog ventilacionog vazduha.

Ovaj pogon obrađuje vazduh koji prolazi i pročišćava ga. Kvalitet vazduha u tunelu se konstantno prati, sa sistemima za čišćenje koji automatski ulaze u operacione postupke kada se za njima ukaže potreba.

N.Đ.

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group