Kako nastaje najduži podvodni tunel na svetu

Kompanija Tesla možda jeste postala poznata po konstruisanju tunela za svoj hiperlup transportni sistem međutim, kada se svi oni uporede sa najvećim podvodnim tunelom na svetu, jednostavno više nisu preterano zadivljujući...

Tunel nazvan Fehmarnbelt spaja grad Rodbihaun na ostrvu Loland sa Putgardenom u Nemačkoj. Video koji vas čeka u nastavku teksta objašnjava tačno na koji je način 360.000 tona čelika i tri miliona kubnih metara betona pretvoreno u osamnaest kilometara dugačkog i zadivljujućeg tunela pod vodom.

Kada radovi na ovom projektu konačno budu završeni, on će omogućiti najbržu rutu između Skandinavije i centralne Evrope. Ovaj tunel ni u kom smislu nije običan i postao je jedno od najvećih gradilišta starog kontinenta. Prvi korak u njegovom razvoju predstavljalo je stvaranje ogromne luke u kojoj su se vršile isporuke ogromnih količina peska, cementa, čelika i šljunka potrebnog za izgradnju konstrukcije.

Iza ove luke, nalazi se ogromno postrojenje ovog tunela, sastavljeno od šest velikih hala u kojima se sklapa njegovih 89 elemenata u tri smene i bez prestanka, tako da je konstruisanje i izgradnja ovog ogromnog podvodnog čudovišta tekla i privodi se kraju bez i jednog sata pauze.

Na pitanja koje su ostale strukture i elementi potrebni kako bi se kompletirao ovaj masivni projekat, koja se nauka i inžinjering kriju iza ovog masivnog tunela i kada će on konačno biti gotov i pušten u rad, odgovor vam može pružiti video koji možete videti ispod i koji donosi uvid u sve to, ali i mnogo toga više putem svojih detaljnih ilustracija.

N.Đ.

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group