Adidas će spaliti YeezY patike u vrednosti od 500 miliona

Nakon prekida veze sa Kanjeom Vestom, slavni brend po svemu sudeći ne zna šta da radi sa skoro neprodatom robom, vrednom pola milijarde dolara.

Neko vreme, YeezY patike Kanjea Vesta bile su jedan od najpoželjnijih parova u čitavom svetu, ali to se u današnje vreme promenilo - i matična kompanija brenda, Adidas, je u nevolji.

Nemački velikan patika u svojim magacinima ima neprodate Yeezy patike čija se vrednost procenjuje na 300 do 500 miliona dolara, nakon što je prekinuo veze sa Vestom, nakon njegovog javnog okretanja ka antisemitizmu, objavio je Vašington post. Konačna odluka o tome šta će kompanija uraditi sa patikama još uvek nije definitivna, ali opcije se kreću od prodaje bez brenda Yeezy do bukvalnog spaljivanja.

Krajem oktobra, Adidas se konačno razdvojio sa Vestom, kao jedna od poslednjih kompanija povezanih sa reperom koja je to učinila, što je takođe dovelo do toga da on izgubi status milijardera. U početku su zvaničnici brenda mislili da bi mogli da rebrendiraju Yeezy patike i prodaju ih sa popustom, ali ta strategija po svemu sudeći neće biti održiva, dok su zvaničnici brenda nedavno izjavili da bi to moglo dovesti do prevelikih gubitaka.

Ovog meseca, kompanija je objavila da bi mogla da izgubi čak 1,3 milijarde dolara prihoda i 530 miliona dolara operativnog profita ako ne nađe novu upotrebu za Yeezy patike. „Ono što ovo čini tako dramatičnim je razmera čitave situacije“, rekao je za Post analitičar Tom Nikić. "To je zaista veliki, značajan deo Adidasovog poslovanja."

U ovom trenutku, Adidas ima nekoliko opcija šta da radi sa neprodatom obućom, ali nijedna od njih nije toliko privlačna. Mogao bi da ih prodaje sa popustom i bez etikete, kao „zombi Yeezy“, kako ih je nazvao Nikić, što bi mnogi pripadnici šire javnosti protumačili kao profitiranje od antisemita i dalje. Drugi putevi uključuju likvidaciju cipela preko diskontnih prodavnica ili njihovu prodaju po kilogramu.

Neugodniji izbor bi bio potpuno uništavanje cipela, spaljivanjem. Praksa nije neuobičajena u modnoj industriji, a brendovi, uključujući Burberry i Louis Vuitton, namerno su uništavali proizvode u prošlosti. Ipak, i to dolazi sa gomilom negativne pažnje, s obzirom na etička i ekološka pitanja koja su uključena u paljenje robe vredne milione dolara bez pravog razloga.

Možda će, kako je profesorka Elizabet Napije predložila Vashington Postu, Adidas donirati Yeezy za pomoć u katastrofama, kao što su napori da se pomogne onima koji su pogođeni nedavnim zemljotresima u Turskoj i Siriji. Iako bi to sigurno dalo kompaniji dobru volju u očima javnosti, to i dalje ne bi pomoglo u finansijskim pitanjima, što znači da je čak i to izgubljena perspektiva za Adidas.

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group