Samoproglašeni sin Džona DeLoreana sarađuje sa Talibanima

Samoproglašeni sin tvorca čuvenog DeLorean automobila, zakleo se da će ispuniti porudžbine Talibana svojom osveženom verzijom klasičnog modela, iako je izgubio svoju bitku na sudu…

Taj Delorean, koji je promenio svoje pravo ime – Bendžamin Grejndžer, tvrdi da je sin legendarnog inžinjera u svetu automobilizma, Džona Deloreana, koji je preminuo u osamdesetoj godini 2005. Taj koji sada gazi četrdesetu, pokušava da ponovo pokrene DeLorean Motor Company (DMC), kombinujući ih sa Reliant Robin modelima, stvarajući hibride. Kako on kaže, interesovanje za ovaj automobil, koji se proslavio u filmovima Back to the Future franšize, i dalje je veoma jako u čitavom svetu, uključujući i trenutne vladare Avganistana.

Međutim, Viši sud mu je odredio da prestane sa proizvodnjom nove verzije, uz obavezu isplate 20.000 britanskih funti pravnih troškova za DMC u Teksasu, koji su pokrenuli postupak protiv njega zbog zlopotrebe autorskih prava.

Uprkos svemu tome, Taj je odlučio da ignoriše presudu i nastavi sa svojim planovima, izjavljujući: “Presuda je čista glupost, da budem iskren. Sudija je rekao da je to poduhvat vredan divljenja i dopao mu se automobil i sve drugo što ja radim. Rekao je da je situacija odvažna i kompleksna, te da ja zaslužujem poštovanje, a potom me kaznio ovom neverovatnom sumom. Kakva kontradikcija – rekao sam mu da nisam prodao nijedan automobil do sada. Nazivali su me genijalcem i izumiteljem, a moj prototip je hvaljen u čitavom svetu. Svi ljudi žele moj proizvod – štaviše, kontaktirali su me Talibani i druge vlade širom sveta. Jednostavno, ne postoji razlog da prestanem da radim ono što volim”.

“Ono što se trenutno jednostavno snimanje filma o mom poduhvatu čini još zanimljivijim. Mog oca su tretirali na isti način – jednostavno kopaju sopstveni grob i celu priču čine još boljom.”

Taj, koji je iz Njukveja u Kornvolu, predstavio je svoje DMC21 automobile tokom British Motor Show sajma, gde je ujedno i dobio tužbu DMC zbog zloupotrebe autorskih prava. Rečeno mu je da može da zadrži svoje automobile, ali da mora ukloniti oznake sa njih, pri čemu je Taj odbio da napravi bilo kakvu izmenu. Kako on kaže: “Mogu da me napadaju koliko god žele, ali ja nemam novca da platim tu kaznu i podneću zahtev za bankrot, tako da neće videte niti jedan peni. Više sam nego rad da ponovo pregovaram sa Talibanima i prihvatim njihove porudžbine. Sarađivaću sa svima. Ova presuda me neće zaustaviti, već će mi dati hrabrosti da odem još dalje”.

“Oni vide potencijal fantastičnog novog proizvoda, ali vlasti su uzele sve što ja imam. Nemam šta da izgubim i jednostavno nema šanse da ću se zaustaviti. Moraće da mi stave metak u čelo ili da me zatvore”.  Taj je takođe izjavio da je ovaj projekat okupirao čitav njegov život i da je potrošio preko 180.000 britanskih funti na njega.

Što se saradnje sa Talibanima tiče, Taj kaže da je dobio ponudu od njih putem emaila, izjavljujući da militantna grupa želi masovno da proizvodi njegovo vozilo za svoje zvaničnike. “Pomislio sam kako bi automobil mogao biti neka vrsta mirovnih pregovora. Ja njima dam vozilo – oni uvedu neke promene, baš kao što je originalni DeLorean spajao grupe ljudi. To bi bio kao novi početak mirovnih pregovora”.

Prema navodima, Taj je komunicirao sa trenutnim ministrom transporta Avganistana, Kvadratulahom Zakijem, koji mu je poslao email koji glasi: “Civilna avijacija islamskog emirata Avganistana želi da pohvali vas i vaše brilijantno motorno vozilo. Vaši neverovatni poduhvati su privukli moju pažnju tookm vaših nedavnih intervjua sa medijima iz čitavog sveta”.  

U poruci je takođe rečeno da bi ova grupa želela da investira u njegov posao, opisujući automobile kao “savršene” za ruralne puteve Avganistana. Taj tvrdi da je poruku potpisao vođa Talibana, Hibatulah Akhundžada, izjavljujući da je trenutno u komunikaciji sa njegovim zamenikom i ministrom saobraćaja.

N.Đ.

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group