Automobilski giganti uskoro pred nemačkim sudom

Čelnici nemačke ekološke nevladine organizacije, pokrenuli su građansku tužbu protiv kompanija BMW i Daimler zbog toga što nisu "utegli" svoje ciljeve vezane za emisije gasova staklene bašte i neadekvatne borbe protiv klimatskih promena...

Ovaj slučaj predstavlja prvi primer da nemački građani tuže privatnu kompaniju zbog klimatskih promena, preneo je Rojters. Zbog toga, on može predstavljati pravi preokret u industriji, sa kompanijom Volkswagen koja će se najverovatnije susresti sa sličnom optužbom, koju najavljuje Greenpeace. Uprkos tome što je glavna nemačka trojka posvetila svoje poslovanje elektrifikaciji svojih linija, nova optužba se zasniva na tome da oni ipak ne rade dovoljno po pitanju smanjenja emisija ugljenika, dok se NGO oslanja na pravni presedan koji se dogodio u ovoj zemlji maja prošle godine.

U to vreme, nemački Vrhovni sud doneo je odluku da klimatski zakoni ove zemlje ne rade dovoljno kako bi zaštitili buduće generacije i postavio je ekološke budžete za sve glavne ekonomske sektore. Ovo je ubrzalo nacionalne ciljeve ka čistijoj životnoj sredini, zahtevajući smanjenje emisija štetnih gasova za 65% od 1990. do 2030. godine. Ovaj zakon donosi povećan cilj u poređenju sa 55%, koliko je prethodno postavljeno i samo je prvi korak ka nacionalnoj neutralizaciji CO2 emisija do 2045. godine.

Sud je zaključio da je uprkos tome što poštovanje ovih zahteva može imati efekta na životni stil trenutnih generacija, neispunjavanje ciljeva nateraće buduće gerenacije na drastične i dramatičnije žrtve koje im jedine mogu obezbediti egzistenciju.

Iako BMW, Daimler i VW dele ideju o spašavanju naše planete i zaustavljanju klimatskih promena u budućnosti, nova parnica zasniva se i na tome da ovi proizvođači ipak ne rade dovoljno kako bi održali korak sa nemačkim ekološkim budžetima. Upotrebom cifara postavljenih od strane Međuvladinog panel o klimatskim promenama, ova ekološka nevladina organizacija navodi da se proizvođači nalaze na putu da potpuno probiju svoje budžete, što može držati ostatak Nemačke u nemogućnosti da ispuni svoje ciljeve za smanjivanje CO2 emisija.

Daimler je izjavio za Rojters, da uopšte ne vidi osnove za ovaj slučaj, dodajući da je odavno obezbedio jasnu izjavu o svom putu ka klimatskoj neutralnosti, što je ujedno težnja kompanije ka prelasku na potpuno električne linije do kraja ove decenije i kada god tržišni uslovi to dozvole. Nije potrebno ni pominjati da, ukoliko ova nevladina organizacija dobije svoj spor, to će predstavljati novi presedan u automobilskoj industriji.

N.Đ.

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group