Spectre - Rolls-Royce koji menja sve

Više slika

Više slika

Spectre predstavlja Rolls-Royce model koji menja sve, prvi ultra-luksuzni električni super kupe na svetu, koji je utabao put slavnog brenda ka njegovoj novoj, odvažnoj i potpuno električnoj budućnosti...

Pre svega, ovo je prvi potpuno električni Rolls-Royce koji kao takav nije pravio bilo kakve kompromise po pitanju enterijernog prostora, komfora, performansi i kvaliteta vožnje po kome su modeli ovog brenda neprikosnoveni širom sveta, dok su za sve ovo zaslužni njegova inovativna arhitektura i neprevaziđeni inžinjering.

Izdašnih proporcija, vizuelno obeleženih zadivljujućim fastback dizajnom sa dvoje vrata, Spectre predstavlja duhovnog naslednika slavnog Phantom Coupe modela. Intimni eksterijer pruža savršeno platno za Bespoke personalizaciju kojoj komplementiraju unikatni osvetljeni segmenti i prva Starlight vrata ikada specifikovana u proizvodnom Rolls-Royce modelu.

Iako ne postoje dva potpuno ista kupca Spectre modela, oni u suštini dele iste preferencije prema prefinjenim materijalima, umetničkoj, vrhunskoj izradi i istančan ukus kada je u pitanju nenatrpan, minimalistički dizajn, oslobođen razmetljivosti i suvišnosti. Često mlađi, uspešni i samouvereni ljudi, klijenti koji kupuju Spectre modele prihvataju savremene ideje o samoodrživosti, autentičnosti, savesnosti i dugovečnosti. Kao jedno od najpoželjnijih luksuznih vozila na svetu, Spectre predstavlja produženu ruku ljudi koji ga kupuju, reflektujući njihove unikatne ličnosti i vrednosti, simbolizujući njihova dostignuća u životu.

Potpuno aluminijumska arhitektura luksuza

Spectre je četvrta serija Rolls-Royce modela kreirana na Architecture of Luxury platformi, koja je unikatna intelektualna svojina kompanije Rolls-Royce Motor Cars. U dalekovidom potezu koji podseća na čuveno proročanstvo Čarlsa Rolsa, ova arhitektura je kreirana na taj način da ju je moguće veoma lako prekomponovati kako bi mogla da ugosti električni pogonski sklop,  kada ta tehnologija jednoga dana postane dostupna.

Ova arhitektura kreirana je od aluminijuma koji se koristi u svemirskoj industriji i beskrajno je skalibilna i promenjiva na svakom delu motornog vozila. Neverovatna fleksibilnost omogućuje kompaniji Rolls-Royce da podesi pregrade, pod, poprečne grede i pragove na način koji najviše odgovara svakom pojedinačnom proizvodu.

Sa Spectre modelom, inžinjeri britanskog proizvođača otključali su prethodno neistraženi potencijal čitavog koncepta, u kome sofisticirani ekstrudirani aluminijumski delovi i integracija baterijskog pakovanja u struktruru arhitekture čine ram Spectre modela 30% tvrđim od bilo kog prethodnog. Ova arhitektura takođe omogućuje inžinjerima da postave pod između nosećih struktura umesto ispod ili iznad njih.

Kanali i vodovi za ožičavanje i klimtsku kontrolu kreću se između baterija i poda, sa pakovanjima koji su montrirani ispod, stvarajući uglađen profil čitavog dela ispod poda. Ovo pruža niže pozicionirano sedenje, dok pomeranje pregrada produbljuje kontrolnu tablu kako bi se stvorila najudobnija moguća putnička kabina. Ovaj osećaj dubine prostora još je pojačan dramatično iskošenom šoferšajbnom, dodatno doprinoseći izvanrednoj aerodinamici automobila.

Pomenuta pozicija baterijskog pakovanja poseduje i veoma korisnu sekudanrnu funkciju i u potpunosti se integrišući u arhitekturu automobila služi kao sedamsto kilograma dodatne zvučne izolacije.

Potpuno električni pogonski sklop

Sa Spectre modelom, kompanija Rolls-Royce posvetila se u potpunosti svojoj električnoj budućnosti specifikujući potpuno električni pogonski sklop umesto da se opredeli za neku vrstu hibridnog rešenja. Novi model britanske kompa nije opremljen je sa dve Separately Excited Synchronous Motors jedinice, sa prednjim motorom koji generiše 365 Nm obrtnog momenta i 190kW/254.7 ks, i zadnjom koja isporučuje 360kW/482.7 ks i 720 Nm obrtnog momenta. Po pitanju performansi, ovo je ekvivalent motoru sa unutrašnjim sagorevanjem dobrim za 584 ks i 900 Nm obrtnog momenta, dok po pitanju ubrzanja, Spectre dostiže stotku iz mesta za 4,5 sekundi.

Kako bi ustanovila koji je pravi prelazni opseg za ovakvu mašinu, britanska kompanija je aktivirala klijente kako bi razmotrila njihove potrebe. Potvrđeni prelazni opseg od 530 kilometara između dva ciklusa punjna prevazilazi potrebe kupaca i potvrđuje da se Spectre savršeno uklapa u životni stil Rolls-Royce kupaca, koji uglavnom imaju više od sedam modela u svojoj garaži koje mogu izabrati u svakoj prilici, vozeći u proseku svoje Rolls-Royce dragulje oko 5.100 kilometara godišnje.

Vreme punjenja od deset do osamdeset posto iznosi trideset i četiri minuta uz pomoć 195kW snažnog punjača, koji takođe može obezbediti sto kilometara u svega devet minuta punjnja. Spectre je opremljen sa Active Lane Centring Adaptive Cruise Control sistemima, koji mogu raditi simultano i dovesti vožnju do njenog ciljanog savršenstva.

Baterija

Spectre stiže opremlje sa 102 kWh snažnom litijum-jonskom baterijom, kreiranom uz pomoć kobalta i litijuma iz striktno kontrolisanih izvora u Australiji, Maroka i Argentine, dok se njene ćelije prave od 100% zeleno generisane električne energije. Njegova baterija je ekstenzivno testirana u temperaturama koje variraju od -40 do +50 stepeni Celzijusa, zajedno sa uključenim sistemom za termalni menadžment koji održava optimalne operativne temperature sve vreme.

Rekuperacija kočione energije

Spectre poseduje kočionu rekuperaciju koju vozač može konfigurisati pritiskanjem B dugmeta na kolumnom menjaču. Aktivirajući Brake Mode, sistem kočione rekuperacije se povećava, omogućujući takozvanu jednopedalnu vožnju, dozvoljavajući automobilu da se u potpunosti zaustavi ukoliko se za tim ukaže potreba. Fabrička postavka na početnom nivou donosi nisku rekuperaciju, oponašajući automatski vozački stil Rolls-Royce agregata sa unutrašnjim sagorevanjem.

Digitalni inženjering

Spectre je najkonektovaniji Rolls-Royce model u istoriji, sa tri puta više odlazno/dolaznih signala od prethodnog modela. Zapravo, inžinjeri britanskog brenda opisuju Spectre kao model ultra-visoke definicije zbog njegove brzine i preciznosti odtovora na puteve i vremenske uslove. Svaka od više hiljada karakteristika pogonskog sklopa i šasije testirani su do iscrpljenja tokom 2,5 miliona kilometara dugog test programa.

Putem softverske arhitekture poznate kao Decentralised Intelligence, podaci se procesuiraju bliže svom izvoru radije nego da njima u potpunosti upravlja jedna centralna procesorska jedinica. Kako bi ovo postigli, svaka od 141.200 poslatih i primljenih varijabila prošla je kroz svoj lični i posvećeni ručno kreirani kontrolni segment u gotovo svakom pojedinačnom slučaju, zajedno sa nekoliko dodatnih pod-varijabilnosti koje uključuju promene klime, brzine na tlu, tipu puta, statusu vozila i vozačkom stilu.

Levitirajući pametni sistem vešanja

Vešanje novog Spectre modela predstavlja evoluciju Planar System verzije predstavljene na Ghost modelima. Inžinjeri britanskog giganta opisuju ovo vešanje kao orgestar sistema, koji kombinuju specijalno razvijene komponente i mogućnosti brze obrade podataka Spectre modela kako bi isporučili vožnju magičnog tepiha po kome je kompanija poznata širom sveta.

30% veća torziona riginost Spectre modela negira potrebu za gornjim viljuškama na amortizerima, koje su korišćene na Ghost modelima. Na pravim putevima, ovaj sistem može automatski odvojiti šipke protiv prevrtanja Spectre modela omogućujući svakom točku nezavisno delovanje. Ovo sprečava ljuljanje koje se pojavljuje kada se jedna strana vozila susretne sa neravninom na putu i dramatično smanjuje visokofrekfentne smetnje koje izazivaju manji, ponavljajući površinski defekti.

Kada ovaj sistem detektuje krivinu, on ponovo spaja sve komponente i učvršćuje amortizere, pripremajući aktivni upravljački sistem na sva četiri točka kako bi osigurao neosetan ulaz i izlaz iz iste. Tokom skretanja, individualni senzori prate gotovo dvadeset različitih parametara koji stižu iz vešanja, isporuke snage, upravljanja i kočionog sistema, podešavajući ih automatski kako bi održavao savršenu stabilnosti i prijajanje.

SPIRIT – ’Digital Architecture of Luxury’

SPIRIT je kompletno redizajnirao digitalnu arhitekturu koja spaja Spectre vlasnike sa njihovim vozilima daleko više nego ikada ranije. Pored upravljanja funkcijama motora, SPIRIT smisleno integriše Whispers palikaciju kompanije, dozvoljavajući vlasnicima interackiju sa svojim četvorotočkašima sa udaljenosti.

Po prvi put, klijenti kompanije su u mogućnosti da produže svoje Bespoke ocije prilagođavanja u digitalnu sferu, tako da sada mogu izabrati boje instrument satova kako bi komplementirala enterijernoj ili eksterijernoj paleti boja automobila.

Vrata bez napora

Sa gotovo metar ipo u dužini, laserski varena vrata bez stubova Spectre modela, predstavljaju najveća vrata ikada montirana na Rolls-Royce. Kreirana 100% od aluminijuma kako bi im se smanjila težina, bez kompromisa po pitanju rigidnosti i snage, ova vrata su nova reinterpretacija Effortless Doors elektronski pokretanog sistema, koji je specifikovan na svim Rolls-Royce modelima od Phantom serije do sada. Originalno razvijen za trenutni Ghost model, Spectre Effortless Doors sistem funkcioniše pri otvaranju, ali i pri zatvaranju vrata.

Karakteristika koja je unikatna za Spectre modele predstavlja opciju automatskog zatvaranja vozačevih vrata prilikom pritiskanja kočione pedale.

Eksterijer

Dizajn Spectre modela svoju inspiraciju preuzima iz sveta izvan automobilskog, uključujući visoku modu, morednistički skulpturizam, nautički dizajn, krojačstvo i savremena umetnost. Pre svega, dizajn ovog automobila svoje konture duguje čistoći i preciznosti linija i inteligentnoj upotrebi refleksija u stilizovanju modernih trkačkih jahti.

Pantheon prednja maska Spectre modela najšira je do sada, sa poliranim komponentama od nerđajućeg čelika koje su glatke i savršeno uklopljene, sa blagim osvetljenjem koje im donose 22 LED diode postavljene na peskiranoj zadnjoj strani, zadužene za stvaranje suptilnog trodimenzionalnog znaka tokom noći.

Spirit of Ecstasy figurina specijalno je kreirana za Spectre liniju sa nižim donjim delom i daleko aerodinamičnijim profilom, što je dostignuto u okviru više od 830 radnih sati koji su dodati dizajniranju, modeliranju i testiranju svega u vazdušnom tunelu, kako bi ukupan koeficijent vuče ovog modela iznosio svega 0,25cd i učinio Spectre najaerodinamičnijim RR modelom svih vremena.

Podeljeni farovi su prepoznatljiva Rolls-Royce karakteristika godinama unazad i oni predstavljaju direktnu vizuelnu referencu na slavnog predaka Spectre serije, modela Phantom Coupe. Oštra vertikalna lučna linija stvara privlačnu fastback liniju Spactre modela, inspirisane klasičnim automobilima i trkačkim jahtama. Smisleno dizajnirana krovna linija značajno doprinosi izuzetnoj aerodinamici Spectre modela.

Donja linija automobila predstavlja vizuelnu prezentaciju slavnog ‘magic carpet ride’ sistema vožnje kompanije Rolls-Royce, sa karoserijom koja pruža nežni prelaz na prevojima, produžavajući površinu i stvarajući osećaj pokreta reflektujući put ispod sebe, baš kao što trup trkačke jahte reflektuje vodu koju seče.

Prateći krovnu liniju do zadnje strane, stižete do štop svetala koja su postavljena u najveći jednodelni panel karoserije ikada kreiran za Rolls-Royce modele, koji se ujedno širi od A stubova do prtljažnog segmenta. Zbog velikog broja Bespoke eksterijernih boja, štop svetla su bezbojna radi neutralnosti. Kako bi se savršeno uklapali sa izdašnim proporcijama Spectre modela, koji je ujedno prvi proizvodni Rolls-Royce kupe model sa dvoje vrata u sto godina istorije brenda, njegovi točkovi sada mere ogromnih dvadeset i tri inča.

Enterijer

Enterijer Spectre modela ispunjen je bogatstvima tehnološkog napretka koje Bespoke poseduje, a po prvi put u bilo kojoj proizvodnoj Rolls-Royce seriji, on uključuje Starlight Doors, sistem sastavljen od 4.795 nežno osvetljenih zvezda, sa kupcima koji alternativno mogu izabrati pozadinu od Canadel panela, ručno kreiranih od širokog opsega izuzetno kvalitetnog drveta.

Omamljujuća, zvezdana tematika nastavlja se sa osvetljenom prednjom stranom Spectre enterijera, razvijenog u okviru od dve godine i više od 10.000 zajedničkih radnih sati kako bi uklopio Spectre oznaku okruženu sazvežđem sa više od 5.500 zvezda. Smešten na putničkoj strani kontrolne table, ovaj segment je poptpuno nevidljiv kada se automobil ne upotrebljava.

Inspirisan britanskim krojačstvom, potpuno novi dizajn prednjeg sedišta poseduje reverne sekcije koje mogu biti izabrane sa kontrastnim ili uklapajućim bojama baze. Kao i sa svim drugim Rolls-Royce automobilima, enterijer Spectre serije svojim kupcima nudi beskrajne mogućnosti iz Bespoke programa britanskog brenda.

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group