Moderni Moskvič bi uskoro mogao ponovo kotrljati ruskim ulicama

Rusija bi mogla da oživi jedan automobilski brend iz prošlosti nakon što je francuski Renault izašao sa njenog tržišta...

Sudeći prema Rojtersu, gradonačelnik Moskve, Sergej Sobjanin, izjavio je da će fabrike kompanije Renault biti nacionalizovane i iskorišćene za proizvodnju novih Moskvič modela.

„Strani vlasnik je odlučio da zatvori svoju moskovsku fabriku. On ima puno pravo to da uradi, ali ne možemo dozvoliti da hiljade radnika bude ostavljeno bez posla“, izjavio je Sobjanin putem svog veb bloga. „Tokom 2022. godine mi ćemo otvoriti novo poglavlje u istoriji Moskvič automobila.“

Ova fabrika poseduje dugu i slavnu istoriju, a kako je Sobjanin naglasio, ona je startovala sa proizvodnjom Ford vozila pre gotovo sto godina, ali i Moskvič automobila sve do 1998. godine, kada je Renault ušao na tržište.

Renault je prodao 100% deonica gradu Moskvi, kao i sve svoje akcije koje je imao u ruskom proizvođaču Avtovaz, Ruskom naučnom institutu za simboličnu cifru od jedne rublje. Francuski proizvođač i dalje ima ugovor o potencijalnoj otkupnini ove imovine u roku od šest godina, ali je svakako moguće da će Moskva pokrenuti proizvodnju pre tog trenutka.

„Potrebno je najmanje dve godine i oko jedne milijarde dolara kako bi se razvio novi automobil“, izjavio je čelnik analitičke agencije Autostat, Sergej Tselikov. Brend će startovati sa prodajom tradicionalnih automobila opremljenih motorima unutrašnjeg sagorevanja, pre nego što se postepeno prebaci na električni pogon.

Kako bi vozilo bilo kreirano, proizvođač kamiona Kamaz predstavljaće glavnog tehnološkog brend partnera, dok je gradonačelnik izjavio da je već poslao upit ministru trgovine Rusije kako bi osigurao brojne delove od ruskih proizvođača.

Kamaz je u zvaničnoj izjavi naglasio da potpuno podržava odluku gradonačelnika, ali će izneti zvanične podatke o ovom partnerstvu kada budu utanačeni svi tehnički detalji saradnje.

Sudeći prema Autostat, danas još uvek postoji gotovo 200.000 Moskvič modela registrovanih u Rusiji, od kojih je 46.000 starije od 35 godina. Ova vozila kreirana su da budu jeftina i izdržljiva, upotrebom delova proizvedenih u Rusiji i Istočnoj Nemačkoj, ali je brend bankrotirao 2006. godine, nakon privatizacije i pada Sovjetskog Saveza.

N.Đ.

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group