Danas počinje primena oštrijih pravila za tehnički pregled vozila

Da li znate da je od danas krenula primena novih i oštrijih pravila za tehnički pregled vozila pre registracije?

Na svu sreću, ideja da vozila starija od petnaest godina dva puta godišnje idu na tehnički nije zaživela, ali moramo reći da će ona biti pod lupom, odnosno da će se na sve njihove delove obraćati posebna pažnja. U Srbiji, čak trideset procenata automobila je starije od petnaest godina.

Novi tehnički pregled će trajati do pola sata, dok će se svaki segment pregleda fotografisati, a fotografije će morati da imaju datum i vreme kada su napravljene. Nadležni tvrde da sada neće biti prostora za vrdanje, gledanje kroz prste i završavanje tehničkog pregleda preko veze, a kontrolori koji će raditi na pregledima će biti u obavezi da naprave pet fotografija, odnosno prednje, zadnje, leve i desne strane i brzinomera, pri čemu na svakoj fotografiji mora postojati datum i vreme, kao i čitljiva registarska tablica.

Iako do sada mnogi servisi nisu naplaćivali usluge tehničkog, odnosno taj ceh su pokrivale osiguravajuće kuće prilikom kupovine polise, prema novom pravilniku, cenu tehničkog će odrediti zakonodavni organ, a iz Udruženja tehničkih pregleda kažu da će se ona kretati negde oko trideset evra, uz preostale troškove usmerene Agenciji za bebednost saobraćaja.

Vozila koja imaju oštećenja na šoferšajbni ili koroziju neće moći da prođu pregled, dok je novina i činjenica da će se meriti i emisija izduvnih gasova, a svaki automobil će morati da zadovolji barem onu emisiju koja je fabrički propisana za to vozilo. Svaki vlasnik koji je sa svog automobila skinuo katalizatore, moraće ili da ih vrati, ili pak da ugradi nove. Ukoliko kojim slučajem vaše vozilo ne prođe na tehničkom, dobićete rok od tri dana da uradite sve popravke koje se pokažu kao neophodne, ili da platite dodatni tehnički pregled.

Neispravnosti koje se neće tolerisati su neispravni uređaji za zaustavljanje, za upravljanje, dubinska korozija, oštećeni ili neodgovarajući pneumatici, neispravni svetlosno-signalni uređaji, oštećena ili nečitljiva identifikaciona oznaka. Naravno, ova provera se neće odnositi samo na automobile, već i na autobuse i kamione, kojima će, gledano sa stanovišta stanja u gradskom prevozu, biti još teže da polože ovaj ispit.

Takođe, ono što morate znati je da vozače koji registruju automobil bez tehničkog pregleda čekaju veoma ozbiljne posledice, među kojima je i kazna zatvora od tri do pet godina, za učešće ili saučešće u krivičnom delu falsifikovanja isprave.

Usled donošenja oštrijeg pravilnika, juče su brojni vlasnici vozila pokušali da registuju svoje automobile, kako bi izbegli nove namete i rigorozna pravila.

Usled svih ovih pooštrenih mera, možemo se jedino nadati da su one kreirane sa cilj da se poveća nivo bezbednosti u saobraćaju, odnosno da se broj žrtava dovede do minimuma. Tokom perioda letnjih meseci, broj saobraćajnih nezgoda sa smrtnim ishodima je znatno veći nego tokom hladnijeg dela godine, što je verovatno uslovljeno težim uslovima vožnje, visokim temperaturama i suncem koje ometa vozače. Apelujemo na sve vozače da u saobraćaju uvek budu pažljivi, kao i na druge učesnike u saobraćaju, da se drže pravila koja su za njih vezana.

N.Đ.

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group