Na koji način Epic Games opstaje pored deljenja igrica i poslovanja sa gubicima

Epic Games Store omgućuje besplatne video igre svojim korisnicima svake nedelje, ponekada čak i dobre naslove, ali ipak, kompanija sve do sada nikada nije objasnila na koji je način uspela da podeli 749 miliona kopija igara, a da usput ne bankrotira...

Novi dokumenti predstavljeni kao deo legalno otrkivenog procesa, objavljenog prošle nedelje, praćeni serijom tvitova izvršnog direktora Epic Games, Tima Svinija, konačno omogućuju odličan uvid u to na koji način ova gejming platforma ipak ne baca milijarde dolara prilikom svog poslovnja.

Prema svim informacijama, Epic Games gubi novac, desetine hidalja, pa čak i milione dolara u minimalnim garancijama plaćajući brojnim razvojnim studijima kako bi dali svoje igrice i konstantno nudili nove vraćajući korisnike na ovu gejming platformu. Ovaj novac takođe pokriva i neslavne ekskluzivne dilove, tako da nikome nije jasno koliko kapitala ove kompanije odlazi samo na deljenje igara.

Bilo kako bilo, ovo je samo jedan mali deo od milijardi dolara koje Epic gubi, tačnije 330 miliona, kako stoji u izveštaju. Epic je odvojio 444 miliona kao minimalne garancije samo u prošloj godini. Ova cifra uključuje najmanje 330 miliona u neukupnim troškovima namenjenim samo minimalnim garancijama. Međutim, obe ove cifre su daleko manje od prodajne vrednosti ponuđenih naslova, koja iznosi 17,5 milijardi dolara, ukoliko možemo verovati matematici izvršnog direktora.

Na koji je način ovaj mali deo od ukupne cifre vezane za eksluzivnost i prava moguć, posebno kada samo pokloni Epic Games platforme vrede toliko milijardi? Svini je desetog aprila otrkio da njegova kompanija zapravo ne plaća punu cifru igrica, već manje/više punu cifru. "Naše poklanjanje igrica dogovoreno je sa razvojnim studijima, kojima plaćamo dogovorenu cifru i ne dajemo novac po kopiji naslova."

Epic studio namerno sedi pored ove ogromne, govoto pola milijarde velike, gomile novca namenjene diveloperima, sa poslovnim planom za koji kompanija smatra da funkcioniše odlično. Svini je jasno stavio do znanja šta misli o ovim troškovima tokom prošlog vikenda: "Epic Games Store pokazao se kao fantastičan uspeh za pružanje odličnih igara brojnim korisnicima i fantastična investicija u sverastućem poslovnom planu."

Teorijski, konstantno pružanje novih igara može održati igrače na Epic Games Store platformi, od kojih veliki broj na kraju možda nikada neće ni potrošiti lične pare na naslove koji su u ponudi. Kompanija tvrdi da je opravdanje ovakvog poteza već moguće videti u rapidnom rastu njihove platforme, tvrdeći da igrači troše više od 700 miliona na stor, sa 265 miliona potrošenih na igrice koje nisu kreirane od strane Epic Games.

Iako ne znamo tačnu cifru koju je Fortnite zaradio za Epic, gotovo je sigurno da ona nije mala, jer je ova kompanija zaradila više od 700 miliona na iOS platformama samo tokom dve godine, sudeći prema izvorima kompanije Apple. Fortnite nije više dostupan na iOS sistemima zbog aktivnog sudskog procesa u kome Epic tuži Apple, ali ova igra je i dalje dostupna na brojnim drugim platformama, što samo donosi izglede da će biti pun pogodak tokom dužeg vremena, donoseći novac svom brendu sa drugih strana i održaće se u idealnom položaju sve dok se igrači privlače na Epic Game Store.

N.Đ.

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group