Preko 200 km/h na tri točka ne predstavlja problem starim Citroenima

Ukoliko pripadate malo starijim generacijama, onda su vam svakako poznate mogućnosti i neverovatna hidraulika starih Citroen modela...

Na internetu postoji desetine primera vožnje ovih legendarnih modela na tri točka, što im ne pada teško zbog posebnog hidro pneumatskog vešanja francuske kompanije. Ovaj sistem predstavljen je na klasičnim DS automobilima, a on je vozačima omogućavao da izvode neverovatne trikove, nalik podizanju šasije svojih ljubimaca kako bi promenili točkove bez upotrebe dizalice.

Kratkom pretragom YouTube platforme, moguće je pronaći snimke Citroen modela koje vozači pomeraju okolo prilično sporo na tri točka, sa kočionim diskom na vešanju kome nedostaje točak potpuno normalno odmaknutim od asfalta. Ovakve kaskade pojaviljavale su se u brojnim emisijama, pa čak i u jednoj epizodi TV serije CHiPs, emitovane sedamdesetih.

Demonstracije su se uglavnom izvodile pri nižim brzinama zbog toga što Citroen automobili iako mogu biti voženi na tri točka, ne moraju u svakoj situaciji biti stabilni kao što bi bili sa svim točkovima na mestu. Međutim, kada je zdrav razum uspeo da spreči ljubitelje automobila sa Dalekog Istoka da urade bilo šta što im padne na pamet?

U videu koji se nalazi ispod teksta, možete videti dva Citroen Xantia modela iz devedesetih godina, na prilično praznom autoputu kako lete visokim brzinama i oba namerno ne poseduju po jedan točak. Xantia automobili, o kojima je ovde reč, poseduju kompjuterski kontrolisane verzije hidro pneumatskog vešanja kompanije Citroen, poznatijeg kao Hydroactive, odnosno sisteme koje smo prvi put mogli videti na XM liniji.

Kako video odmiče prilično je teško odrediti kojom se brzinom ovi modeli kreću na otvorenom, na svu sreću praznom i širokom autoputu, posebno zbog kamere koja se trese konstantno, ali kada ona pređe preko instrument table prvi put, u mogućnosti smo da vidimo da skala hrabro stoji na 180 km/h.

Ovaj par se naravno nije tu zaustavio i nedugo potom hrabro nastavlja da dodaje brzinu prelazeći dvesta na sat, dok je jedan od autombila u jednom momentu morao skrenuti desno kako bi pretekao kamion koji se nalazio u srednjoj traci. Moguće je čak jasno videti momenat kada je Citroen ostao na dva točka posle jedne udarne rupe, ali ovo verovatno nije previše zabrinulo njegovog vozača, koji je od samog starta bio spreman na ovakvu suludu vožnju.

Ova kaskada se na svu sreću završila bez bilo kakvih incidenata i oba automobila su se na kraju zaustavila bezbedno pokraj puta. Iskreno se nadamo da su namestili svoje točkove nakon ovoga i nastavili dalje normalno, posebno zbog toga što su tehnički problemi na zadnjem vešanju u najvećem broju slučajeva glavni razlozi za žalbe vlasnika Xantia modela.

N.Đ.

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group