Rolls-Royce Spectre - prvi potpuno električni model britanske kompanije

Više slika

Više slika

Kompanija Rolls-Royce predstavila je svoj prvi potpuno električni model Spectre, najavljujući novu eru u kojoj će čitav njen portfolio biti elektrifikovan do 2030. godine...

Ova posvećenost potpuno električnoj budućnosti samo će pojačati iskustvo koje Rolls-Royce donosi - automatski obrtni momenat, tihu vožnju i osećaj neprimetnih zupčanika brzina koji je definisao svaki dosadašnji automobil ove kompanije još od 1904. godine. Spectre predstavlja ulazni nivo u novu klasu modela, odnosno Ultra-Luxury Electric Super Coupé i simbol odvažne budućnosti i iskoraka brenda prema potpuno električnoj eri.

Dizajn

Kako bi se napravile bazne skice Spectre modela, kreativni dizajneri kompanije okrenuli su se konceptima modernih jahti, posebno se fokusirajući na čistoću i preciznost linija, inteligentnu upotrebu refleksija i primenu postepenog sužavanja radi stvaranja siluete koja svojim izgledom budi emocije. Spectre poseduje najširu Pantheon masku ikada u istoriji Rolls-Royce modela. Njene lopatice su sada glatkije u preseku i daleko bolje pristaju, sa posebnim dizajnom koji omogućuje vazduhu da bude usmeren oko prednjeg dela i poboljša prisustvo Spectre modela upotrebom refleksije iz okruženja.

Kako bi se pojačala izražajnost Spectre automobila nakon sumraka, prednja maska je blago osvetljena sa 22 LED lampice postavljene na zadnjim stranama svake pojedinačne lopatice, dok njihov blagi sjaj reflektuje polirane prednje površine radi stvaranja suptilnog trodimenzionalnog noćnog izgleda. Pored aerodinamički tjunirane Spirit of Ecstasy figurine, čije je kreiranje, modeliranje, dizajniranje i testiranje u tunelu zahtevalo kombinovanih 830 radnih sati, prednja maska je poboljšala neprikosnoveni koeficijent vuče električne limuzine, koji se sada nalazi na svega 0,25 cd i čini ga najaerodinamičnijim modelom ikada kreniranim u manufakturi ovog brenda.

Uočljivo prisustvo Spectre modela zagarantovano je i njegovim izdašnim proporcijama i podeljenim prednjim farovima koji odaju počast njegovom duhovnom pretku, Phantom Coupe automobilu. Oštra dnevna svetla izmeštena su sa nižim klasterima lampi koje deluju nešto tamnije na prvi pogled, ali zapravo kriju tamnija hromirana kućišta farova nalik kutijama za nakit.

Na profilu, oštre, vertikalne lučne linije napred privlače pažnju i vuku oko ka zadnjem delu njegovih monolitnih bokova. Karoserija Spectre modela stvara nekomplikovan osećaj pokreta reflektujući put ispod sebe, baš kao što čini i trup jahte tokom probijanja kroz vodu. Ova linija je vizuelna prezentacija magičnog ćilima i njen visoki početak na prednjoj strani inspirisan je nežnim podizanjem pramca prilikom ubrzavanja plovila.

Najdramatičnija karakteristika siluete novog Spectre automobila predstavlja fastback dizajn, koji podseća na najevokativnije modele i plovila u istoriji. Smisleni izgled staklenih površina zanačajno doprinosi dostizanju najnižeg koeficijenta vuče u istoriji za kompaniju Rolls-Royce. Štopaljke su postavljene u najvećem jednodelnom panelu ikada kreiranom u okvirima brenda i on se sada proteže od A stubova sve do prtljažnog odeljka. Spectre je prvi proizvodni kupe sa dvoja vrata koji je opremljen dvadeset i tri inča velikim točkovima u gotovo sto godina.

Unutar putničke kabine, Spectre donosi najnaprednije tehnološke karakteristike Bespoke paketa do sada, dugujući inspiraciju za svoj dizajn bezvremenoj misteriji noćnog neba. Po prvi put u serijskoj proizvodnji bilo kog Rolls-Royce modela, Spectre je dostupan sa Starlight vratima opremljenim sa 5.847 blago osvetljenih ’zvezdica’, dok se ova eterična noćna tema nastavlja se širom enterijera.

Potpuno aluminijumska arhitektura luksuza

Spectre model je izgrađen na ’Architecture of Luxury’ platformi, potpuno aluminijumskoj arhitekturi kreiranoj tehnologijom svemirske industrije. Za novu liniju, inžinjeri kompanije Rolls-Royce kreirali su za 30% čvršću arhitekturu od bilo koje prethodne, zahvaljujući upotrebi sofisticiranih ekstrudiranih aluminijumskih sekcija i integrisanih baterija u njenoj strukturi.

Fleksibilnost ove arhitekture takođe pruža inžinjerima mogućnost postavljanja poda između zatvorenih segmenata radije nego iznad ili ispod njih. Ovaj kanal je kreiran za sve električne instalacije i klimatske cevi između baterije i poda, sa baterijskim pakovanjem monitiranim ispod, što stvara savršeno ravan profil poda sa donje strane. Sve ovo stvara nisku postavku pozicija i dodatno otvara enterijer, istovremeno pružajući dvostruku ulogu baterijama, predstavljajući ih kao zvučne izolatore teške sedamsto kilograma.

Digitalni inženjering

Spectre je do sada najkonektovaniji Rolls-Royce u istoriji, dok je britanski brend sa njim odlučio da predstavi neverovatni Decentralised Intelligence sistem koji može konstantno primati i procesuirati informacije iz bezbrojnih senzora unutar automobila, zaduženih za upravljanje velikim brojem njegovih funkcija.

Kako bi se osigurao kontinuitet i progres u iskustvu koje pruža Rolls-Royce, ovi signali koje senzori prikupljaju i šalju, tjunirani su i usavršeni od strane najiskusnijih inžinjera britanskog brenda tokom test programa koji je obuhvatio 2,5 miliona kilometara. Ovaj pristup vezan za informacije pružio je inžinjerima veliki izazov, ali i neverovatnu priliku. U procesuiranju velike količine podataka i njihovom upotrebom u savršenom balansiranju direktne isporuke snage sa motora na točkove, Rolls-Roys inžinjeri opisali su iskustvo koje Spectre nudi kao ’Rolls-Royce visoke definicije’, vezujući se za brzinu i preciznost kojom se automobil može prilagoditi uslovima puta i vremena širom sveta.

Planar vešanje

Rigorozno globalno testiranje Spectre modela pružilo je njegovim tvorcima priliku da fino tjuniraju njegov redizajnirani i usavršeni Planar sistem vešanja, prilagodivši ga električnoj eri. Upotrebom softverskih orkestara i hardverskih sistema sa preciznim definisanjem odgovora na vozačeve uvide u putne uslove, Planar isporučuje prepoznatljivu vožnju na magičnom ćilimu kompanije Rolls-Royce.

Sa čitavom paletom novih hardverskih komponenti i upotrebom mogućnosti brze obrade podataka, Planar sistem sada može odvojiti anti rol šipke automobila obezbeđujući svakom točku nezavisno funkcionisanje, onemogućujući istovremeno efekte ljuljanja koji nastaju kada jedna strana vozila udari u nepravilnosti na putu. Ovo takođe redukuje i nesavršenosti prilikom visokofrekfentnih vožnji izazvanih nepravilnostima i razlikama u putnoj površini.

Prilikom identifikacije ugla kao nezaobilaznog, Planar vešanje podešava svoje komponente i učvršćuje amortizere, nakon čega se upravljanje na sva četiri točka priprema za aktivaciju kako bi osiguralo besprekoran i lagan ulazak i izlazak iz krivine. U krivinama, osamnaest senzora zaduženo je za praćenje, upravljanje, kočenje, isporuku snage i parametre vešanja kako bi se osigurala stabilnost Spectre modela, što istovremeno olakšava kontrolu.

Snaga i prelazni opseg

Konačna snaga, ubrzanje i cifre prelaznog opsega i dalje predstavljaju posao u toku, dok Spectre automobil polako ulazi u svoju završnu fazu testiranja koja će biti finiširana u drugom kvartalu 2023. godine. Preliminarni podaci navode da Spectre model poseduje potpuno električni prelazni opseg od 520 km između dva punjenja, nudeći 900 Nm obrtnog momenta iz svog 430kW snažnog pogonskog sklopa. Za ovu mašinu se očekuje da će dostizati stotku iz mesta za 4,5 sekundi.

Sa brojnim mesecima testiranja i optimizacijom Spectre modela ispred nas, ove cifre će definitivno biti sklone promenama pred zvaničnu potvrdu i tržišni plasman linije u četvrtom kvartalu sledeće godine.

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group