Tinejdžer tvrdi da je uspeo da upadne u 25 Tesla automobila širom sveta

Jedan devetnaestogodišnji procenitelj bezbednosti tvrdi kako je uspeo daljinskim putem da upadne u više od dvadeset i pet Tesla automobila u 13 zemalja, pružajući uvid u softversku manu kompanijinog sistema nizom tvitova...

Dejvid Kolombo, samoproklamovani specijalista informatičkih tehnologija, tvitovao je prošle nedelje o tome da mu softverska mana omogućuje otključavanje vrata, kontrolu prozora i startovanje automobila bez ključa, potpuno onemogućavajući njihove sigurnosne sisteme istovremeno. Kolombo takođe tvrdi da može videti da li je vozač prisutan u automobilu, isključiti njegov sistem ozvučenja i ablendovati farovima.

Očigledno, ovakav pristup automobilima može biti prilično opasan, posebno ukoliko nekome pojačate muziku do kraja tokom vožnje ili krenete da ga maltretirate spuštanjem prozora i otključavanjem vrata na autoputu. Pored toga, napad sa konstantnim ablendovanjem potencijalno može imati negativne uticaje i na ostale učesnike u saobraćaju.

Ovaj tinejdžer nije otkrio tačne detalje ove softverske mane, ali je rekao da se ona navodno ne nalazi unutar Teslinog sistema ili infrastrukture, dodajući da je samo mali broj vozača automobila ovog brenda globalno pogođen njegovim uticajem.

Poruke upućene Kolombu putem Twitter platforme, zahtevajući odgovore, ostale su bez istih u prvi mah, dok su predstavnici kompanije Tesla u Kini odbili da komentarišu bilo šta na ovu temu. Globalni pres tim ovog proizvođača nije odgovorio na mejlove i zahtevane komentare, jer u vreme kada su poslati, radni sati na Zapadnoj obali bili su odavno završeni.

„Da, potencijalno mogu otključati vrata i startovati Tesla modele na koje ova greška utiče. Ne, ne mogu intervenisati tokom vožnje, osim tako što ću pojačati muziku na maksimum ili ablendovati. Nemam mogućnosti daljinskog upravljanja ovim automobilima“, izjavio je mladić.

Sudeći prema jednom onlajn izveštaju, ogranak kompanije Tesla u SAD poseduje platformu za otkrivanje ranjivosti i istraživanja bezbednosti, namenjenu registrovanju svojih ličnih vozila za testiranje, koje može biti unapred odobreno. Kompanija plaća do 15.000 dolara za detektovanje ranjivosti.

Kako je Kolombo kasnije tvitovao, kontakt sa bezbednosnim timom kompanije Tesla je uspostavljen, dok takođe tvrdi da on istražuje čitav problem. Prema njegovim tvrdnjama, ovaj tim će mu se javiti čim bude imao bilo kakvih novih informacija vezanih za temu.

N.Đ.

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group