Sasvim električni Rolls-Royce Spectre završio zimsko testiranje nadomak Arktičkog kruga

Više slika

Više slika

“Prefinjenost sasvim električnog pogonskog sklopa koji je glavna karakteristika Spectre modela izaziva srž definicije inžinjeringa. Udaljavanje od motora sa unutrašnjim sagorevanjem dozvoljava nam da značajno povećamo moć naših individualnih komponenti i kreiramo Decentralizovanu Inteligenciju. Okrećemo se ovoj neverovatnoj eri, u kojoj dobijamo sve beneficije arhitekture sa više kontrola, više kanala i visokom međusobnom povezanošću elektronike i električnog pogonskog sklopa, odnosno Rolls-Royce 3.0”.

“Naš zadatak je da naučimo svaku komponentu i sistem kako da razmišljaju, ponašaju se i komuniciraju kao Rolls Royce, što kao rezultat ima prelazak inžinjeringa iz radionica u digitalin prostor. Ovde u Arjeplogu smo sagradili značajan temelj, na kom će se bazirati istinski Rolls-Royce”.

Mihiar Ajoubi, direktor inžinjeringa Rolls-Royce Motor Cars

Sasvim električni Rolls-Royce Spectre završio je svoje zimsko testiranje u specijalističkoj ustanovi nadomak Arktičkog Kruga, uspešno savladavajući izazove pri tempraturi koja je išla i do -40 stepeni Celzijusa. Sa više od pola miliona pređenih kilometara, Spectre je završio skoro 25 % globalnog test programa, koji simulira više od 400 godina upotrebe.

Svaki novi Rolls-Royce automobil svoj život započinje u zimu, sa nekoliko veoma važnih razloga. Kada su prvi prototipi konstruisani, inžinjeri izvode osnovne testove u ekstremnim uslovima, kako bi se pobrinuli da je svaki sistem funkcionalan i da dobro radi u hladnom vremenskom okruženju, pri čemu se taj test kombinuje sa procesom dorade finesa.

Čitav proces počinje sa bukom, vibracijama i grubosti – varijable na koje ovo utiče su mnogostruke, idući od odabranih materijala za važne hardverske komponente, pa sve do gustine gume na vratima, dolazeći čak do gustine vezivnih agenata. Performanse ovih varijabli mogu se bitno promeniti kada su izložene ekstremnim temperaturama, baš kao i efikasnost grejanja, ventilacije, klimatizacije i hlađenja automobila.

Kao istinski luksuzni brend, Rolls Royce dodaje još jednu komponentu zimskom testiranju koja je od velikog značaja, a definisana je od strane njihovih inžinjera kao “de-eskalirano vreme”, koje pruža neverovatnu preciznost i kontrolu u kreiranju Rolls-Royce iskustva, koristeći Spectre sisteme za kontrolu šasije, upravljanje pogonskim sklopom i elektronikom.

Vožnjom po površinama sa malom vučom kao što su sneg i led i namerno destabilizujući Spectre, inženjeri mogu da stvore dinamičke okolnosti pri malim brzinama koje bi se obično dešavale pri većim ubrzanjima. Ovo se može pregledati i voditi na licu mesta i u usporenom režimu, pri čemu se parametriraju i preciziraju performanse vozila po hladnom vremenu u oblastima kao što su rukovanje, upravljivost, stabilnost, predvidljivost i „pokretljivost“ koja definiše Rolls-Royce iskustvo. De-eskalirano vreme omogućava inženjerima da stvore detalje bez premca u reakciji automobila, na taj način obučavajući Spectre da razmišlja, ponaša se i komunicira kao Rolls-Royce dostojan svog imena.

ROLLS-ROYCE SPECTRE: ROLLS-ROYCE 3.0

Rolls-Royce 3.0 predstavlja početak odvažne električne budućnosti slavnog brenda, obeležavajući istovremeno napredak slavne marke tokom njene renesanse: Phantom, prvi Goodwood Rolls-Royce bio je Rolls-Royce 1.0. Njega su pratili modeli Cullinan, Ghost i Coachbuild projekti, koji spadaju u Rolls-Royce 2.0.

Spectre predstavlja model u kom je svaka komponenta inteligentnija u odnosu na sve one viđene u prethodnim modelima. On poseduje čak 141.200 relacija pošiljalac-prijemnik i ima više od 1000 funkcija, sa preko 25.000 podfunkcija.

Dramatično povećana inteligencija arhitekture Spectre pogonskog sklopa omogućava slobodnu i direktnu razmenu detaljnih informacija između ovih funkcija, bez centralne obrade.

ROLLS-ROYCE SPECTRE: Arhitektura

Kreirajući dizajn za Spectre, velikodušno dimenzionirani i emotivni stil tela je odabran. Dizajneri slavnog brenda su Spectre videli kao duhovnog naslednika Phantom Coupe modela, dok su prilikom samog dizajniranja u obzir uzete sve dimenzije i emotivnost Rolls-Royce modela iz prošlosti. Ključni dizajnerski elementi sa Phantom Coupe modela pronašli su svoje mesto na ovom novitetu.

Fleksibilnost svojstvene Rolls-Royce arhitekture, rezervisane za ekskluzivne potrebe brenda, omogućila je eksterijernom dizajnu da ponese razmere koje su potrebne za kreiranje ovog autentičnog modela, što je evidentno u njegovim točkovima – Spectre će biti prvi kupe opremljen točkovima od 23 inča od 1926.godine. Stavljajući pod između stubastih struktura radije nego ispod ili iznad njih, stvara se visoko aerodinamični kanal za bateriju, stvarajući uglađeni profil sa donje strane, koji pored toga kreira niske sedeće pozicije i vrhunsko iskustvo uživanja u vozačkoj kabini.

Pomeranjem lokacije pregrade, dizajneri i inženjeri su takođe uspeli da prodube lokaciju kontrolne table kako bi vozačima i njihovim saputnicima pružili vrhunsko iskustvo. Ovo je pojačano dramatično niskim nagibom vetrobranskog stakla i neverovatno efikasnim profilom protoka vazduha. Ovo, zajedno sa drugim inteligentnim dizajnerskim rešenjima, kao što je aerodinamički podešena maskota Spirit of Ecstasy, doprinosi koeficijentu otpora (cd) od samo 0,26 u ranim prototipovima.

Lokacija baterije, koja je omogućena arhitekturom brenda, otključava još jednu prednost koja je srazmerna Rolls-Royce iskustvu. Stvarajući kanale za ožičenje i cevovode između poda automobila i krova akumulatora, inženjeri su stvorili sekundarnu funkciju za bateriju – 700 kg prigušivanja zvuka.

Sa završenom zimskom fazom testiranja, Spectre će nastaviti svoj globalni program. Električni Super Coupe još uvek mora da pređe skoro dva miliona kilometara pre nego što inženjeri marke smatraju da je ovaj poduhvat završen i spreman da se uputi svojim novim vlasnicima krajem iduće godine.

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group