Jedan lagani jutarnji trik za bolji i kvalitetniji noćni san

Iako spuštanje glave na jastuk i padanje u divnu zemlju snova zvuči veoma lako u teoriji, posebno zbog toga što smo to savladali na svakom mestu i u svakom momentu kada smo bili bebe, brojni ljudi se bore sa spavanjem kada odrastu...

Na svu sreću, sudeći prema ekspertu za spavanje, Eni Mari Bohan, jednostavan jutarnji trik predstavlja sve što vam je potrebno kako biste optimizovali svoj san. Sudeći prema lekaru, hvatanje sunčevih zraka ujutru može predstavljati glavnu stavku za osiguravanje kvalitetnog sna i prespavane noći.

Kako je Bohanova objasnila za Mirror: „Osigurajte da imate dovoljno prirodne svetlosti tokom dana. ukoliko sunčeva svetlost stigne do vaših očiju izjutra, ona će naviti vaš biološki sat i aktivirati tajminge hormonske kontrole i lučenja melatonina, što ujedno utiče na san“.

Melatonin predstavlja hormon koji nam pomaže da regulišemo spavanje, dok kortozol takođe igra veoma važnu ulogu u našim ciklusima sna i budnosti. Naša tela kreću da proizvode melatonin kada krene da se smrkava i ovaj hormon dostiže vrhunac tokom sati u kojima dominiraju sunčevi zraci. Stoga, kada su pravilno regulisani, ovi porasti melatonina u noćnim satima poboljšavaju spavanje i preko dana imaju suprotan efekat.

Kortizol, sa druge strane, kreće da se aktivira i raste tokom jutra, što nas čini budnijim, ali postepeno kreće da opada kako bi nam pomogao da ponovo zaspimo. Pravilnim stimulisanjem proizvodnje melatonina i kortizola, suncem u jutarnjim i tamom u večernjim satima, daleko je lakše optimizovati obrasce spavanja. Kako je Bohanova nastavila: „Ukoliko se borite sa spavanjem, stvorite okruženje u vašoj spavaćoj sobi radi uspešnog i dobrog noćnog sna. Fokusirajte se na kreiranje mrklog mraka i izbegnite plava svetla ekrana sat vremena pre nego što legnete“.

Sudeći prema Mirror publikaciji, više od trećine odraslih i dalje se oseća umorno nakon što se probudi, čak i ukoliko legnu u krevet pre deset sati uveče. Četiri od deset ljudi se smatra lošim spavačima, dok je šest od deset ljudi na svetu svesno da bi njihove rutine spavanja trebalo da budu bolje.

Poslednje istraživanje izvedeno je potpuno nezavisno i upoređeno sa prethodnim, kako bi se izvukao zaključak da čak 54% zahteva potpuni mrak kada leže u krevet i kako bi dobilo idealni kvalitet sna tokom noći, dok 27% nas mora da osigura da su sva vrata zatvorena pre nego što može da se odmori na bilo koji način.

Kada se radi sobnoj temperaturi, ona predstavlja ključni faktor za 20% ljudi, koji ne mogu zaspati ukoliko ona nije idealna za njih, dok je trećina ljudi koja je bila uključena u istraživanja poslednjih pet godina ne može zaspati ukoliko nemaju osećaj svežine opranih zuba u ustima.

N.Đ.

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group