Pisali smo o marketinškim tirkovima koji se koriste u supermarketima, a sada je red došao i na restorane...
Svi mi volimo da ponekad posetimo omiljene restorane i da se častimo omiljenim i ukusnim jelima. Međutim, na ovim mestima moramo biti obazrivi, ako želimo da uštedimo novac, jer je u restoranima vrlo lako potrošiti veće količine novca nego što ste planirali. Kao i svaki veliki biznis i restorani koriste različite marketinške trikove koji dovode do toga da njihove mušterije potroše više novca. Mnogi ovih trikova i zamki nisu svesni, ali zato smo mi tu da vam otvorimo oči.
1. Mali tanjiri
U pojedinim restoranima ćete jela često dobijati na malim tanjirima. Na ovaj način dobijate vizuelnu sliku gde vaš tanjir izgleda pun i gde vi mislite da ste dobili ogromnu porciju koja zauzima čitav tanjir, dok u realnosti jedete standardnu porciju koja je poslužena na malom taniru.
2. Davanje "specijalnih" imena jelima
Sigurno ste u jelovnicima videli imena koja čine da neka jela deluju prilično luksuzno i skupoceno. Upravo takva imena dovode do toga da jela budu skuplja, nego što zapravo jesu. Često se daju nazivi koji sadrže "royal", "king", "lux"i slično i koji u vašoj podsvesti stvaraju sliku da dobijate nešto luksuzno i skupoceno.
3. Mirisi
Određeni restorani u svojim prostorijama stavljaju posebne aromatične mirise koji vam otvaraju apetiti i koji vas teraju da pojedete veću količinu hrane.
4. Jela dana
Restorani obično svakog dana na meniju imaju posebna jela koja su istaknuta i koja se preporučuju svim gostima. U većini slučajeva, ta jela su skuplja i teraju goste da potroše više novca. Zbog toga pažljivo pogledajte meni, pre nego što se odlučite za preporučene obroke, jer ćete možda naći nešto bolje i jeftinije.
Foto:VideoBlocks
V.P.