Britanci zabranili reklamu za Ford Mustang zbog bezbednosti

Svako ko vozi automobil visokih performansi, kad tad dođe u iskušenje da pritisne gas do daske…

Ipak, britanska agencija koja se bavi kontrolom reklama, želi da se pobrine da nas reklame ne navode na takvo ponašanje. Iz tog razloga, ASA (Advertising Standards Authority), odlučila je da zabrani reklamu brenda Ford i druge dve automobilske kuće, jer one imaju sadržaj koji će nas navesti da nagazimo gas do daske. Oni su posebno zabrinuti zbog dva Ford Mustang oglasa koji se puštaju u bioskopima i iskaču na YouTube, jer su se neki gledaoci požalili iz straha da oni kreiraju alarmantnu povezanost besa i brzine.

Kako javlja BBC, jedan reklamni video predstavio nam je primer kancelarijskog stresa – od prosipanja kafe, do bagovanja kopir aparata, sa izvodom iz pesme Dilana Tomasa, navodeći publiku da se “pobuni protiv umiranja svetlosti”. I dok su neke žalbe bile automatski povezane sa besnom vožnjom, Ford je pojasnio da je cilj reklama bio da predstave Mustange kao protivotrov za dosadan život. Kompanija je takođe izjavila da upotreba reči “rage” (bes prim.prev.) nije imala za cilj da bude antagonistička, već da akcentuje uživanje u vožnji automobila.

Odbrana svakako nije dobro prošla kod ASA agencije, koja je dovela do zaključka da su glumci koji su se našli u ulogama vozača u ovim reklamama koristili Mustange kao izduvni ventil za frustraciju, a da je citat pesme bio poslednja kap koja je prelila čašu, kada se radi o agresivnom ponašanju.

Pod udarom ASA agencije našli su se oglasi brendova Nissan i Fiat Chrysler, jer su oba akcentovala briznu u svom sadržaju.

U slučaju Nissana, video nam predstavlja vozača Micra modela koji izlazi na put pri neprimerenoj brzini, pre nego što je zakočio neverovatno blizu pešaku koji je prelazio ulicu. Nissan je pokušao da objasni da je vozač išao u granicama dozvoljene maksimalne brzine, kao i to da je scena kočenja kreirana kako bi se akcentovane bezbednosne osobine modela. Iz ASA su odbacili taj argument, navodeći da u snimku nema reference ogrančenja brzine i da je glumac za volanom odigrao ulogu čoveka koji je bio u žurbi.

Fiat je tvrdio da reklama predstavlja četiri modela na trkačkoj stazi pri velikoj brzini, kako bi se emuliralo iskustvo posedovana Mattel Hot Wheels igračkog seta. Ipak, kako je ovaj video targetiran prema Britancima, iz ASA su utvrdili da gledaoci verovatno ne bi razumeli Hot Wheels igračke i da bi zaključili da ova reklama propagira nebezbednu vožnju.

N.Đ.

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group