Predivni ton brutalne sportske V16 mašine koja bljuje vatru

British Racing Motors nastao je originalno kao ostrvski Formula 1 tim, a sada je ovaj brend ponovo tu kako bi pristupio projektu kreiranja tri naslednika modela 1950 Type 15 V16 Formula 1 bolida, koji su mu doneli istorijsku slavu...

Ovaj tim je upravo predstavio nove fotografije svog 1,5 litara velikog V16 motora sa superpunjenjem, koji iz svog izduva izbacuje plamen tokom testiranja.

"Nismo želeli da ga preterano naprežemo na dino testu", izjavio je Martin Smit, šef dizajna i glavni čovek tima zaduženog za izgradnju motora. "Uprkos tome mi smo izmerili 550 kks pri 10.000 obrtaja u minuti, sa 2,5 psi, ovo je veliki korak napred prilikom nastavka izgradnje našeg iskustva i razumevanja ovog neverovatnog agregata."

Motor će moći da obrće do 12.000 rpm i izbaci velikih 591 ks. Jedinica koju možemo videti na snimku potpuno je originalna i redizajnirana je od strane Hall and Hall brenda, tehničkog partnera BRM tima, u formi istraživanja pre nego što novi motori budu kreirani sa originalnim specifikacijama.

"Postoji veoma malo mesta za greške sa ovim delovima, sve do jedne hiljadite milimetra", izjavio je Rik Hal, osnivač Hall and Hall kompanije. "Na primer, mi smo nešto ranije imali problem sa superčardžer modelom kompanije Rolls Royce, koji je morao biti izgrađen iz početka, tako da smo putem pokušaja i učenja na greškama uspeli da otklonimo sve probleme i naučimo mnogo o ponašanju ovakvih jedinica."

Motor koji vidimo na snimku poslednji put je bio funkcionalan tokom 1999. godine, i proslave pedeset godina postojanja BRM trkačkog tima. On je pokretao model za čijim je volanom bio Žoze Froilan Gonzales, veteran Frolmula 1 šampionata, koji je vozio za BRM i Ferrari, između ostalih, tokom pedesetih i šezdesetih godina prošlog veka. Tokom probnog kruga ovaj čovek je slučajno prezupčio motor, oštećujući ga tom prilikom.

Tri automobila koje BRM gradi koristiće originalne brojeve modela iz pedesetih, i predstavljaće šasije koje su premeštene u trkački program svoje ere, ali nikada nisu izgrađene zbog promena u regulatornoj politici motosporta. Ovo je sličan put kojim je kompanija Jaguar krenula izgradnjom svojih novih XKSS modela.

Prvi model kupljen je od strane Džona Ovena, osamdeset i jednu godinu starog sina ser Alfreda Ovena, originalnog vlasnika BRM tima, koji ga može očekivati isporučenog nešto kasnije ove godine.

N.Đ.

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group