Šta je bolje po snegu i ledu pogon na svim točkovima ili zimske gume?

Postoji rasprava koja traje već neko vreme i ljudi pokušavaju da utvrde najbolju moguću opciju za vožnju u zimskim uslovima i po snegu...

Dok određeni stručnjaci smatraju da je pogon na svim točkovima sve što im je potrebno kako bi se izborili sa situacijama u kojima je prijanjanje slabije, drugi smatraju da su samo zimske gume ono što spašava glavu u nepovoljnim i sežnim uslovima vožnje.

Youtube kanal Tyre Reviews iskoristio je dva Mini Countryman modela na zimskoj test stazi kompanije Goodyear kako bi jednom zauvek rešio ovo pitanje. Dva automobila su potpuno identična, sudeći prema kanalu, dok ih razdvajaju samo boje, gume i pogonske opcije.

Bela verzija automobila poseduje pogon na svim točkovima i gume za sve sezone, dok crni model poseduje prednju vuču i zimske gume na sve strane. Ovo je veoma koristan test, posebno zbog toga što veliki broj ljudi sa modelima koji okreću obe osovine veruje da su im pneumatici za sve sezone sasvim dovoljni, što donekle ima logike.

Kako je test ubrzanja dokazao, gume za sve sezone u kombinaciji sa pogonom na svim točkovima omogućuju automobilu daleko bolji start, tako da je beli model ostavio crni na liniji, pobedivši ga u oba testa ubrzanja.

Oba automobila su bila veoma dobro usklađena u bočnom prijanjanju, tokom testa okretanja sa konstantnim radijusom. Sudeći prema kanalu međutim, Mini sa pogonom na svim točkovima može ostaviti model sa prednjom vučom daleko iza sebe ukoliko to želi, nevezano sa uglom pod kojim se oba nalaze. Ova sposobnost ubrzavanja u bočnom položaju jeste velika prednost vozila sa pogonom na obe osovine, jer dodatni pogonski točkovi pružaju više prilika za lokaciju i upotrebu obrtnog momenta pri niskom prijanjanju guma i u klizavim uslovima.

Tu je ipak nekoliko važnih delova ovog testa koji zapravo predstavljaju sve prednosti zimskih guma. Uprkos tome što je u startu i ubrzanju ostao potpuno indisponiran, Mini sa prednjom vučom i zimskim gumama daleko se brže zaustavlja od belog modela, kako na snegu, tako i na ledu. Tako da, iako ne može izaći iz krivina podjednako brzo kao beli model, ovaj automobil ima mnogo bolje mogućnosti kada se radi o usporavanju i skretanju u krivinama, što omogućuje modelu sa zimskim gumama da kompletira slične reli deonice efektivno u istom vremenskom okviru kao i bela verzija, uprkos tome što je dosta sporiji u krivinama.

Iz svega ovoga može se izvući veoma jaka pouka, a to je da, uprkos tome što model sa pogonom na svim točkovima i gumama za sve uslove omogućuje određene prednosti vozačima tokom zime, to ne znači da je on superiorniji. Pogon na svim točkovima može biti daleko zabavniji za vožnju pod normalnim uslovima, ali tamo gde su mogućnosti za usporavanje i upravljanje na predvidiv način potpuno krucijalni za bezbednost od mogućnosti da se rapidno ubrza, zimske gume i dalje pružaju krucijalne prednosti bez obzira na to koliko točkova motor okreće.

N.Đ.

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group