Stručnjaci veoma zabrinuti zbog ćoškastog i čeličnog dizajna Cybertruck modela

Tesla Cybertruck model šokirao je svet svojim ugaonim dizajnom, posedujući oštre ivice i ravne panele...

Međutim, upravo ove karakteristike, u kombinaciji sa čvrstim egzoskeletom od nerđajućeg čelika i pozamašnom kilažom vozila, podižu zabrinutost među bezbednosnim ekspertima kada su u pitanju pešaci. Sudeći prama kompaniji Tesla, paneli karoserije Cybertruck modela od nerđajućeg čelika posebno su dizajnirani kako bi apsorbovali udarce, posedujući specijalna rebra na prednjoj i zadnjoj strani kako bi rasuli energiju prilikom sudara.

Pored toga, izvršni direktor američkog proizvođača objasnio je da poseduje visok nivo samopozdanja kada je reč o njegovom novom pikap modelu, navodeći da će u potpunosti potisnuti ostale modele u klasi, kako po pitanju bezbednosti putnika, tako i pešaka. Mask je takođe potvrdio da je nova linija prošla opsežne regulatorne testove.

Međutim, uprkos svim uveravanjima, stručnjaci za bezbednost nastavljaju da iznose svoje zabrinutosti zbog nekonvencionalnog dizajna Cybertruck modela i njegov potencijalni uticaj na bezbednosne akreditive. Sudeći prema Rojtersu, profesori i zvaničnici zaduženi za sigurnost u saobraćaju koji su posmatrali onlajn testove sudara Tesla Cybertruck modela ostaju potpuno skeptični, ali istovremeno navode da im je potrebno dosta više podataka kako bi izneli zvnaični zaključak.

Adrian Lund, bivši predsednik IIHS orgnaizacije, javno je izrazio svoju zabrinutost, izjavljujući: „Veliki problem ove linije jeste u tome što je karoserija automobila veoma čvrsta i korišćen je debeo nerđajući čelik, stoga, kada ljudi udare rukom o bilo koji panel, daleko više štete biće nanešeno njihovom dlanu“.

Samer Hamdar, profesor automobilske bezbednosti na Univerzitetu Džordž Vašington, potpuno je zgranut ograničenim zonama za sabijanje materijala na ovom potpuno električnom modelu. Međutim, on je priznao da druge karakteristike, kao što su mehanizmi za apsorbovanje udara, mogu potencijalno rešiti ovaj problem. Pored toga, Julija Frisvold, direktor Transportno bezbednosnog istraživačkog centra pri Berkli univerzitetu dodala je da je sama veličina ovog modela, zajedno sa neverovatno visokim ubrzanjem, podigao crvenu zastavicu kod nje kada je reč o sigurnosti pešaka.

U istom kontekstu, neprofitna organizacija Evropski savet za bezbednost saobraćaja u zvaničnoj izjavi iznela je kako se nada da kompanija Tesla neće ponuditi svoj Cybertruck na starom kontinetu. Čelnici ove ogranizacije dodali su da je vozilo ove veličine, snage i težine značajan rizik po bezbednost pešaka i biciklista u slučaju sudara. Međutim, bitno je navesti da bi se ista ova zabrinutost mogla povezati i sa brojnim drugim američkim pikapima i terencima u punoj veličini, koji su značajno glomazniji od većine vozila koje je moguće videti na evropskim drumovima.

Vodeći inžinjer kompanije Tesla javno je govorio o ovom problemu u Top Gear emisiji, potvrđujući da su evropski bezbednosni standardi po pitanju pešaka zaista veliki izazov za predstavljanje ovog modela oštrih linija na našem kontinentu. Zaista, potencijalni rizici koje Tesla Cybertruck sa sobom donosi sežu dalje od bicilista, motociklista i pešaka, jer i druga vozila mogu biti u opasnosti zbog njegovog neobičnog dizajna.

Dejvid Fridman, bivši čelnik NHTSA organizacije, naglasio je ovaj problem, izjavljujući: „Ukoliko ste uključeni u sudar sa drugim vozilom koje poseduje zone za apsorpciju energije, a vaše je u međuvremenu daleko manje deformabilan, onda će model koji vam se nađe sa druge strane primiti svu silinu udara, dok će vaš ostati daleko rigidniji“.

Veoma je bitno sačekati opsežne bezbednosne provere pre donošenja bilo kakvog zaključka i mišljenja na ovu temu, ali u svakom slučaju, potencijalne kupce Tesla Cybertruck modela ova problematika svakako neće odvratiti od poručivanja jedne ovako neobične mašine. Sa druge strane, vlasnici pikapova i velikih terenaca uglavnom prednost pružaju osećaju tokom vožnje, robusnosti i čvrstini jednog modela umesto njegovom uticaju na bezbednost drugih korisnika drumova.

N.Đ.

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group