Otkrivamo: koliko Apple zarađuje od svakog prodatog telefona

Apple kompanija poznata je po svojoj najmodernijoj tehnologiji, ali oni takođe imaju reputaciju kao neverovatno skupoceni brend…

Apple je svoje nove telefone predstavio prošlog meseca tokom događaja koji svake godine organizuju, a moramo priznati da nas nisu razočarali. Sa novim iPhone modelima, Apple časovnicima i iOS 12, ovaj brend je ponovo ispunio očekivanja svojih fanova.

Iako je iPhone praktično obavezni detalj svakog hi-tech zaluđenika u svetu, njihovi proizvodi nikako nisu povoljni za kupovinu, a posebno ne kada su novi. Apple je ovog puta predstavio dva nova pametna telefona, iPhone XS i XS Max. Iako su oni predstavili svoj “budžetski” telefon, njegove cene svakako su malo previše visoke za prosečne potrošače.

Sa početnom cenom XS modela koja kreće od 999 dolara i 1.099 dolara za XS Max, Apple i dalje prodaje svoje uređaje kao alvu, ali, da li ipak dobijate sve za šta ste platili? Prema nekim novim istraživanjima, proizvodnja iPhone telefona ne košta ni polovinu cene koju potrošači za njih plaćaju. Kompanija bazirana u Ontariju, TechInsight, skoro je rastavila iPhone XS Max verziju od 256 GB sa cenom od 1.249 dolara, kako bi saznali da delovi koji se u njemu nalaze ne vrede ni pola njegove prodajne cene. Interesantno, zar ne?

Nakon što su izvadili delove i procenili njegovu vrednost, cena iPhone XS Max modela sa 256 GB dođe na nekih 443 dolara sa sve sastavljanjem, dok iPhone X verzija od 64 GB iz prošle godine košta oko 395.44 dolara. XS Max model sa 256 GB se može kupiti online i u prodavnici po ceni od 1.249 dolara, dok zapravo košta trećinu te cene. Ako se malo pozabavite matematikom, shvatićete da Apple zapravo zarađuje preko 800 dolara od prodaje svakog telefona.

Što se tiče iPhone XS Max modela od 1.099 dolara, TechInsight procenjuje da njegov displej vredi 80.50 dolara, u poređenju sa ekranom iPhone X modela koji košta 77.27 dolara. Malo povećanje u troškovima je primetno u odnosu na prošlu godinu, što nam govori da Apple podiže svoju proizvodnju na novi nivo, ali opet, oni zaista mnogo zarađuju od svakog prodatog modela.

Moramo naglasiti da ove činjenice ne važe smo za Apple uređaje, jer svaki brend radi praktično istu stvar, s tim što se zbog njihovih nešto nižih cena i verovatno znatno manje publiciteta na to ne obraća previše pažnje. Kompanija Apple je u žiži javnosti već više decenija, pa se svaki njihov korak i potez budno prate.

Cene popravke Apple uređaja su takođe prava sitnica – zamena ekrana u ovlašćenim servisima često košta kao i novi uređaj, dok softver koji se usporava automatski sa predstavljanjem novih modela, svim korisnicima predstavlja pravi pakao. Kada se sve stavi na papir, jasno je da Apple vode biznismeni, a ne vizionari, kako je Stiv Džobs želeo da verujemo.

Verujemo da ovom činjenicom nećete biti iznenađeni, posebno ako ste upućeni u podatke da je Apple multi-milijarderska korporacija. Do te pozicije, oni svakako nisu došli tako što su pravili pristupačnu robu po fer, fabričkim cenama. Sa tim na umu, sve dok ljudi vole njihove proizvode i kupuju ih bez obzira na cenu, oni će nastaviti sa tom istom praksom. Možemo reći da je ovo konzumerizam u svom najboljem ruhu.

N.Đ.

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group