Preveliki unos kofeina negativno utiče na zdravlje kostiju

Ukoliko pijete kafu po čitav dan, konszumirate kofeinske pilule radi benifita u polju atletskih performansi, možda je vreme da krenete sa praćenjem količine kofeina koji u sebe unosite...

Visoke doze kofeina mogu pojačati rizike razvoja osteoporoze, sudeći prema poslednjem British Journal of Pharmacology istraživanju. Istraživači su u eksperimente uključili dvadeset i četiri osobe, od kojih je pola žvakalo nekofeinske žvakaće gume, dok je druga dobila verzije pune kofeina tokom šest sati, u okviru kojih su im dodavane sveže u određenim intervalima. Poslednjepomenuta grupa završila je sa ukupnom konzumacijom kofeina od 800 miligrama, što je ekvivalent osam šoljica kafe.

Ova grupa doživela je značajan porast kalcijuma u urinu, od oko 77% više na kraju šestočasovnog ispitivanja u poređenju sa početkom testa. Visoka količina kalcijuma indicira na to da su bubrezi daleko brže oslobađali ovaj mineral nego što je telo moglo da obradi.

Ovo je dovelo do zaključka da se tokom dužeg vremenskog perioda, ljudi koji su postavljani u kofeinsku grupu, izlažu daleko većim rizicima nastajanja problema sa gustinom kostiju i potencijalno, većim rizicima razvijanja oboljenja kao što je osteoporoza, koja čini da kosti postaju slabe i krhke. Ovo je problem koji uglavnom nastaje kod starijih ljudi, jer se gustina kostiju prirodno gubi godinama, međutim, istraživači naglašavaju da se čak i atletičari mogu naći u rizičnoj grupi ukoliko koriste nekontrolisane doze kofeina radi poboljšanja svojih performansi.

Na primer, iako je osam šoljica kafe svakako preterana količina, brojna energetska pića poseduju od 300 do 400 miligrama u jednoj konzervi, dok ponekada svega pola decilitra energetskih suplemenata može imati istu količinu, takođe. Suplementi sa kofeinom koji dolaze u predtrenažnim miksevima, mogu varirati između 150 i 300 mg po jednoj dozi. Sve ovo samo znači da je moguće stići do cifre od osamsto miligrama bez ceđenja džezvi sa kafom.

U generalnoj upotrebi, zdravim osobama preporučuje se 400 mg kofeina u generalno bezbednim nivoima, dok čak i sa ovom količinom moramo biti sigurni da istovremno unosimo adekvatne količine kalcijuma i vitamina D, koji su takođe ključni za održavanje zdravlja kostiju.

N.Đ.

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group