5 razloga da se oslobodite Facebooka

Pre deset godina Facebook je bio samo još jedna nova društvena mreža koja nam je omogućavala da ostanemo u kontaktu sa ljudima koje nismo voleli u srednjoj školi...

Tokom godina Facebook smo hranili našim mislima, pričali smo mu šta smo jeli, gde smo bili, pravili smo listu omiljenih filmova, redovno smo mu se izjadali i pričali mu da li smo u vezi ili smo sami, govorili smo o političkim stavovima, omiljenim bendovima i poznatim ličnostima – sve ovo samo kako bismo ostali „povezani“ sa ostatkom sveta bez imalo brige za sigurnost intimnih i ličnih podataka. Ali, iako Facebook i nakon cele decenije postojanja još uvek nije objasnio kako zapravo zarađuje novac, iako smo postali svesni da postavljanje ličnih informacija na intertnet može biti jako opasno, iako većina nas posećuje Facebook iz čiste navike i već godinama govori kako će obrisati svoj nalog  –  to se ne dešava a svi i dalje uporno nastavljamo da ga koristimo.

Naravno, Facebook ima i nekoliko generalno korisnih strana, ali pre nego što sledeći put ukucate svoje korisničko ime i lozinku na kompjuteru ili telefonu, pogledajte neke od najvažnijih razloga za definitivno gašenje profila i napuštanje ove durštvene mreže!  

Facebook jede vaše vreme

Po zvaničnoj statistici procenjeno je da prosečni korisnik provodi 17 minuta dnevno na ovom sajtu, što kada se pomnoži sa deset godina postojanja ove društvene mreže, iznosi čitavih 40 dana provedenih u besmislenom lajkovanju i komentarisanju raznih fotografija i statusa. Malo angažovaniji korisnici, za koje se predpostavlja da dnevno provode minimum sat vremena na ovom sajtu, do sada su bacilli čitavih 150 dana svog života. Razmislite o ovim podacima i zapitajte se koliko vi vremena dnevno odvajate za Facebook!

Facebook vas iskorišćava kako bi prodavao razne stvari…

2012. godine Facebook je sproveo eksperiment tokom kojeg je manipulisao statusima 689 hiljada korisničkih naloga bez njihovog pristanka. Zvaničnici ove društvene mreže su se oglasili i izjavili da je studija sprovedena kako bi unapredili svoje usluge i učinili da sadržaj koji ljudi vide što relevantniji za njihove profile. Svakom skeptiku je ubrzo postalo jasno da se zapravo radilo o ispitivanju monetarnih beneficija svakog Like-a. Direktor komanije Šeril Sendberg se kasnije izvinula dodajući da nije želela da uznemiri i iznervira korisnike.

…i gađa vas specifičnim reklamama!

Jednom ste želeli da kupite neku stvar, nakon čega ste je potražili na internetu. Šest meseci kasnije Facebook vas podseća kako biste trebali da kupite tu istu stvar, iako ste je već odavno kupili! Da, ovo je istina – Facebook konstanto postavlja razne reklame na vaše statuse i ne - vaš prijatelj nema uvrnutu opsesiju Guillete brijačima!

Facebook je loš po vaše zdravlje

Facebook nije samo bezazleni sajt posvećen vašim fotografijama sa odmora, izboru odeće i mišljenju o sportskim događajima. Studije indiciraju da Facebook može uticati na vaš imuni sistem i smanjiti lučenje hormona rasta, negativno uticati na varenje, vid, izazvati ograničeno razmišljanje, ubiti kreativnost, uticati na zdrav san i uništiti generalni osećaj zadovoljstva i sreće.  

“Ko su bre ovi ljudi uopšte?”

Prosečni odrasli korisnik ima 338 Facebook prijatelja, a uopšte ne poznaje oko 85 % ovog broja! Samo razmislite koliko vremena provodite gledajući fotografije sa letovanja/zimovanja ili fotografije malih beba čiji su roditelji neki ljudi koje uopšte ne poznajete.

P.Ć.

 

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group