Fitness - Ishrana

Kako postati vegetarijanac

Možda se brinete o uticaju koje vaša konzumacija mesa ima na životinjski svet, ili jednostavno pokušavate da postanete zdraviji…

Koji god razlog da je u pitanju, sve više ljudi ovih dana bira vegetarijanski stil života. Izveštaj iz 2015.godine, otkrio nam je da u celom svetu postoji 375 miliona vegetarijanaca, a sigurni smo da se do sada ta cifra udvostručila.

Zajedno sa porastom broja vegetarijanaca, tu su i ljudi koji su jednostavno zainteresovani za izbacivanje mesa iz svoje ishrane. Kako što je to slučaj sa svakom promenom načina hranjenja, morate se malo pozabaviti istraživanjem pre nego što bilo šta uradite, kako biste znali u šta se upuštate. Na taj način, nećete samo saznati šta možete da jedete, a šta ne, već ćete se bolje upoznati sa određenim životnim stilom generalno.

Jedna od najvažnijih stvari koje morate znati o vegetarijanizmu, jeste da ne postoji čista i jasna definicija ove dijete. Prema nekim istraživanjima, postoji pet vrsta vegetarijanaca: vegani – ne jedu životinje niti životinjske proizvode, lakto-ovo vegetarijanci – ne jedu meso ili ribu, ali jedu jaja i mlečne proizvode, lakto vegetarijanci – ne jedi meso, ribu i jaja, ali jedu mlečne proizvode, ovo vegetarijanci – ne jedu meso, ribu i mlečne proizvode, ali jedu jaja i delimični vegetarijanci, koji se dodatno mogu podeliti u dve kategorije – peskatarijanci – ne jedu meso, ali jedu ribu i polo-vegetariajnsi – jedu samo živinu.

Ako vas samo saznanje za različite tipove vegetarijanstva dovodi u stanje nervoze ili zbunjenosti, nemojte se brinuti – sve što treba da uradite je da odaberete režim kog ćete najlakše moći da se pridržavate. Na primer, ako se ne možete odreći ribe, budite peskatarijanci. Ako su jaja vaša slabost, budite ovo-vegetarijanci i slično. Ključ uspeha krije se u odabiru režima ishrane od kog nećete tek tako odustati, a i sam prelazak na novi režim ishrane će vam biti daleko lakši, jer i dalje možete konzumirti jela koja volite. Takođe, šok koji doživljava vaš organizam će takođe biti znatno manji.

Bez obzira na to koji režim vegetarijanstva odaberete, savetujemo vam da se što je moguće više obrazujete o njemu. Morate znati koju hranu da konzumirate kako biste zamenili vitamine i minerale koje ste inače dobijali iz mesa. Takođe, trebalo bi da istražite sve kulinarske opcije, jer ćete vrlo verovatno otkriti neke namirnice za koje ranije niste ni čuli.

Ako niste sigurni kako da pripremite sebi vegetarijanski obrok, počnite tako što ćete se prisetiti svojih omiljenih recepata koji sadrže meso ili ribu. Zamenite ih bezmesnim verzijama, tako da ne gubite na proteinima, gvožđu i drugim vitaminima koji se nalaze u mesu. Na Guglu možete naći vegetarijansku varijaciju praktično svakog recepta.

Najvažnija stvar koju morate znati kada se prebacujete na vegetarijanski režim ishrane je da bi bilo najbolje da konsultujete svog lekara, kako biste to učinili bezbedno. Nutricionisti će vam preporučiti sve vitamine i minerale koji su vao neophodni na dnevnom nivou, kreiraće vam jelovnik i posavetovaće vas ukoliko je potrebno da konzumirate neke suplemente.

Na kraju, znajte da nije lako postati vegetarijanac, ali kako mnogi tvrde, to je iskustvo koje je vredno truda.

N.Đ.

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group