Fitness - Ishrana

Koliko šećera se nalazi u voću

Svi znamo da je voće zdravo i da je njegova svakodnevna upotreba dobra za ljudski organizam...

Takođe, svesni ste i toga da je beli šećer najštetniji, te da je voće samo po sebi slatko i da ga ne treba dodatno sladiti. Međutim jeste li se ikada zapitali koliko je zapravo koje voće slatko?

Iako je prirodan šećer koji se nalazi u voću najzdraviji, ipak nije na odmet da znate kojiko se istog nalazi u voću koje konzumirate. Takođe morate imati na umu da postoji izvesna razlika u količini šećera koji se nalazi u svežem neobrađenom voću od onog koji se nalazi npr u kompotu, dakle ermički obrađenom voću.

Pred vas iznosimo voće da najvišim i najnižim procentom šećera u sebi.

Najslađe voće:

AZIJSKA TREŠNJA ILI LIČI – svega 130 grama ovog egzotičnog voća sadrži čak 29 grama šećera! Nuticionisti preporučuju da se ista konzumira u umerenim količinama, ako ne želite da nabacite dodatne kilograme, kao i zbog činjenice da se u ovoj količini voća nalazi oko 136 mg kalcijuma, što je znatno više preporučene dnevne doze za unos.

SMOKVA – samo 130 grama smokava ima oko 27 grama šećera. Dakle ne iznenađuje činjenica što ne možete da pojedete puno ovog voća, a da se ne osetite sito. Iako sadrže dosta kalijuma i vlakana, koji su važni za organizam, budite umereni kada jedete smokve.

MANGO – oko 130 grama ovog voća ima u sebi oko 23 grama šećera. Iako primamljivog ukusa, poželjno je da ne preterujete sa unosom istog. Ako pojedete mango, unećete u svoj organizam više od trećine količine vitamina A koji je istom potreban na dnevnom nivou. Dakle, iako pomaže vašim očima da budu zdravije, može vrlo lako da vam donese i pribleme u vidu viška kilograma.

TREŠNJE – oko 18 grama šećera nalazi se u 130 grama trešanja, što je u odnosu na prethodne zaista mnogo manje i može se tolerisati malo veći unos. Konzumiranje trešanja pred spavanje takođe se može praktikovati jer iste ne sadrže mnogo kalorija. Šta više trešnje će vam pomoći da bolje spavate jer se u njima nalazi hormon koji podpomaže regulaciju spavanja.

GROŽĐE – iznenadiće vas da je poslednji na našoj listi najslađeg voća, sa svega 15 grama šećera na 130 grama. Njegov neodoljiv ukus, uvek će vas naterati da ga puno poželite pojesti. Posebno se savetuje unos crnog grožđa koje u sebi ima puno antioksidanata.

Najmanje slatko voće:

AVOKADO – fascinantna je činjenica da se u ovom voću nalazi samo jedna gram šećera. Možete ga konzumirati u neograničenim količinama, a njegove zdrave masnoće će vas sigurno zasititi.

BRUSNICA – ima samo 4 grama šećera u oko 130 grama ovog voća. Takođe se preporučuje veća količina brusnice u svakodnevnoj ishrani jer ista čuva srce i krvne sudove.

MALINE – sadrže samo 5 grama šećera na 130 grama isth. Ovo voće je neizostavni sastojak voćnih kupova, zato slobodno uživajte u njemu jer neće bitno poremetiti nivo vašeg šećera u krvi.

KUPINE – sadrže oko 7 grama šećera na 130 grama. Prepustite se slobodno izvanrednom ukusu ovih neodoljivih bobica, jer iste možete pojesti bukvalno tri puta više neko mango.

JAGODE – takođe sadrže oko 7 grama šećera u sebi na 130 grama. U istima ima i oko 85 mg vitamina C. Ovaj podatak je manje poznat većini ljudi.

 Č.K.

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group