Razotkrivamo mitove o konzumaciji mesa

Kao što verovatno i sami znate, veganski i vegetarijanski pokreti uzeli su maha i daju sve od sebe kako bi sve više ljudi “preobratili” na svoj režim ishrane…

Potencirajući ishranu na bazi biljaka, oni žele da meso u potpunosti izbace iz upotrebe i stave ga na listu zlih namirnica koje ničemu ne koriste. Ipak, brojni nutricionisti širom sveta  više puta su naglašavali prednosti kombinovane ishrane koja je izbalansirana i sadrži od svega pomalo.

Iako niko ne osporava benefite povrća, voća i žitarica, izvesna količina mesa u vašoj ishrani može vam doneti dosta benefita. Koliko god vam različite dijete sugerisale da je potrebno da izbacite meso iz upotrebe kako biste pročistili organizam, znajte da to nije istina, barem ne u celosti.

Ovog puta, otkrivamo nekoliko razloga zbog kojih je meso nezaobilazni deo ishrane ljudskog roda:

  • Meso je namirnica visokog kvaliteta

Pažljivo odabrano meso, koje nije industrijski prerađeno, spada u najhranjivije namirnice na svetu. Ukoliko kao primer uzmemo govedinu, sto grama ove vrste mesa sadrži ogromne količine vitamina B12, B6, B3, gvožđa i cinka, koje ljudski organizam ne može samostalno da proizvede.

  • Sadržaj proteina

Proteini su od krucijalnog značaja za funkcionisanje našeg tela, optimalan rad i razvoj mišića i kostiju. Oni su zapravo produžeci aminokiselina, koje ljudski organizam ne može sam proizvesti i moraju se uneti putem ishrane. Životinjsko meso sadrži svih devet aminokiselina koje su neophodne našem organizmu, što sasvim dovoljno govori na ovu temu.

  • Meso ne doprinosi razvoju kardiovaskularnog bolesti i dijabetesa

Iako mnogi ljudi smatraju da mesnati obroci dovode do srčanih oboljenja, istina je sasvim suprotna – zahvaljujući visokom sadržaju zasićenih masti, meso ne podiže loš holesterol i preporučuje se u ishrani svih ljudi. Pored toga, meso vam može obezbediti stabilan nivo šećera u krvi zahvaljujući visokom nivou proteina, čime se sprečava razvijanje dijabetesa.

  • Ljudi su po prirodi svaštojedi

Da bi naša ishrana bila kompletna, trebalo bi da unosimo podjednake količine mesa, povrća, voća, žitarica i drugih namirnica, koje će, svaka na svoj način uticati na razvoj i funkcionisanje našeg organizma.

N.Đ.

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group