Fitness - Fitness saveti

Razlika između fleksibilnosti i mobilnosti

Predstavljamo jedan brzi savet koji mnogima može pomoći da vežbaju pametnije i u samo nekoliko momenata povećaju mogućnost ispravnog izvršavanja svojih serija...

Čak i ako vam mobilnost ne predstavlja prioritet tokom treninga, bitno je znati koliko je ona zapravo važna. Nakon svega, dobra pokretljivost dolazi kao ključ prilikom kompletiranja vežbi na pravi način i ostajanja u zdravim okvirima, bez povreda i neprijatnih bolova. Međutim, radi izgradnje mobilnosti, potrebno je razumeti na koji način se ona razlikuje od fleksibilnosti.

Brojni ljudi ne razumeju ove razlike, a ukoliko ste vi jedan od njih, ne zamarajte se previše jer čak i profesionalni treneri ponekada pomešaju ova dva termina. Pojednostavljeno, mobilnost je vezana za zglobove, dok fleksibilnost ima veze sa mišićima.

Još preciznije, mobilnost predstavlja mogućnost zglobova da se kreću slobodno punim opsegom pokreta bez bolova i neprijatnih osećaja. Fleksibilnost, sa druge strane, direktno se odnosi na mogućnosti mišića vezane za potpuno istezanje.

Ukoliko ste se ikada nakon joge potpuno zajapurili i osećali malaksalo, definitivno vam nedostaje fleksibilnost. Ako ste imali poteškoća da izvedete duboki čučanj, onda vam je potpuno jasno kakav je osećaj posedovati ograničenu mobilnost.

Deficit na bilo kojoj strani može ograničiti pokrete i efikasnost atletskih performansi, tako da ukoliko želite optimizaciju mobilnosti i fleksibilnosti istovremeno, vreme je da obratite veću pažnju na opseg pokreta tokom vaših vežbi i aktivno pokušate da ih popravite.

Prvi način jeste da nikada ne preskačete zagrevanja ili odmore. Dinamično istezanje pre treninga i statičko istezanje nakon vežbi veoma je efektivno pri popravljanju mobilnosti i fleksibilnosti istovremeno. Bonus ovom prilikom predstavlja istezanje između vežbi i uključivanje joge u vaše nedeljne rutine.

Dodatno, kako biste pomogli sebi sveukupno, nikada nemojte varati prilikom vežbanja. Napredne trenažne strategije nalik parcijalnim ponavljanjima - kvoter čučnjevima, poseduju svoje mesto u dobro dizajniranim programima, ali pravu stranu označava mogućnost izvođenja vežbe i podnošenja tereta u punom opsegu pokreta.

N.Đ.

Izvor: Men's Health

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group