Standardi nerealne lepote pogađaju i muškarce

Ukoliko mislite da su samo žene pogođene idealnom slikom tela koje propagiraju mediji, onda se varate…

Iako se tome posvećuje više pažnje, jer je veći broj ženskih zvezda i modela svakog dana pod nožem i fotošopom zbog savršenog izgleda tela, i muškarci su pod udarom te ideje. Žene se svakodnevno susreću sa nerealnim standardima lepote, koji im ruše samopozudanje i stvaraju lošu sliku u glavi. E pa, isto to se dešava i muškarcima. Očekivanja koja postoje po pitanju lepote tela podjednako pogađaju i muškarce i žene, u naletu novih standarda zbog kojih se poremećaji u ishrani, depresija i izolacija šire poput epidemije.

Nije teško uvideti da žene nisu jedine koje su pogođene ovakvim kampanjama. Muškarci su pod udarom propagiranja ideje homogenog, odnosno “savršenog tela” takođe. Oni su takođe najobičniji predmet kojim se manipuliše u masovnim medijima, a poruke koje mediji šalju nisu nikada bile napadnije niti snažnije.

Muškarci imaju mnogo ideala sa kojima se moraju takmičiti. Ideja superheroja je arhetip koji je zastupljen u današnje vreme. O kom god reklamnom oglasu da se radi, bilo da je za proteine, masažu, teretanu ili garderobu, jedna poruka je uvek ista – muškarac je definisan svojim telom, snagom i veličinom, iako nas je prethodnih 20 godina naučilo da su stvari sasvim drugačije.

Slike koje gledamo svakodnevno na svim stranama predstavljaju belog muškarca, koji je pripadnik srednje klase, i koji je u skladu sa patrijarhalnim uvernjima. Svaki od tih muškaraca ima idealno definisano telo, gde se može videti pokret svakog mišića. Samim tim, muškarci se osećaju isto kao žene kada ugledaju sliku prezgodne manekenke u bikiniju. Sve ove slike stvaraju pritisak u glavi oba pola, koji se povezuje sa upotrebom narkotika, poremećaja u ishrani i preteranom konzumacijom alkohola. Čak i da nam ove reklamne kampanje nisu dovoljne, veliki broj mladih osoba nam predstavlja svoje slike savršenog tela putem socijalnih mreža, uz porugu i podsmeh onima koji ne izgledaju tako.

Po najskorijem istraživanju, oko 30 % muškaraca barem pet puta dnevno kritički razmišlja o svom fizičkom izgledu, dok bi 12 % zamenilo godinu dana života za savršenu visinu i kilažu. Šokantnih 20 % bi za idealni fizički izgled dalo i do decenije svog života. Veliki broj muškaraca je na dijetama, uz konzumaciju suplemenata i sličnih stvari, a pod tim uticajem su i mlade osobe čije je telo još u razvijanju.

Žene se međusobno osuđuju po lepoti tela, odnosno veličini određenih delova tela, dok se muškarci takmiče u stilu fizičke spremnosti. Žene žele da nose najmanju veličinu garderobe, dok muškarci žele čuveni siks pek, odnosno savršeno definisane trbušnjake.

Postavlja se samo jedno pitanje: s obzirom na to da smo svesni svih problema koje donosi iskrivljeni ideal lepote koji potiče od masovnih medija, zašto im i dalje dozvoljavamo da kontrolišu naš um, osećaj za lepo, navike u ishrani ili vežbanju, potrošačke navike i drugo?

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group