Da li ste spremni za tabatu?

Dr Izumi Tabata, tvorac je režima vežbanja koji će vas bukvalno ostaviti bez daha!

Čuvena „tabata“ je po rečima mnogih vrlo brutalna skupina najintenzivnijih vežbi za čije izvođenje morate biti spremni da date sve od sebe. Ovu vežbu svi oni koju su makar jednom isprobali smatraju najgorom mogućom kaznom, ali priznaju da je ista i više nego učinkovita. Postvalja se pitanje u kakvoj ste formi i da li ste spremni za tabatu?

Kako njen izumitelj kaže, ista će vrlo pozitivno delovati na vaš kardiovaskularni sistem i vaše opšte zdravlje. Za svega nekoliko minuta zahvaljujući istoj ćete postići rezultate kao da ste pola sata radili neke druge vežbe u teretani. Tabata vam naime omogućava da brzo i učinkovito sagorite kalorije, osećajući se pri tom neverovatno dobro.

Najbrži, najefikasniji i najsigurniji način da steknete formu, dobro držanje, skinete suvišne kilograme i nabacite mišićnu masu – tabata sistem vežbanja, stoji vam na raspolaganju. Budući da je nastala na području Japana, a za iste je poznato da su neverovatno izdržljivi, fleksibilni i predani cilju ispred sebe, ova vežba predstavlja intenzivan trening koji se izvodi u intervalima.

U čemu je tajna?

Potrebno je da sprovodite kratke, vrlo snažne i intenzivne vežbe u trajnju od 20 – 30 sekundi, nakon čega sledi odmor od 10 sekundi. Vežbe se ponavljaju u intervalima od 8 puta. Ono što je vrlo interesanstno jeste činjenica da vam rekviziti i oprema bilo koje vrste nisu potrebno za tabatu. Možete da radite bilo koje vežbe dokle god su u pitanju snažni pokreti, koji iziskuju vaš maksimum.

Pre početka vežbanja neophodno je zagrevanje koje minumu treba da traje 5 minuta. Po završetku vežbanja sledi istezanje kako bi se vaši mišići oporavili. Na raspolaganju vam je širok spektar vežbi koje uključiju sklekove, zgubove, trbušnjake, trčanje, čučnjeve i tome slično. Ukoliko budete doslovce sledili tehniku tabate 20 sekundi vežbe nasuprot 10 sekundi odmora, Povećaćete svoju izdržljivost do neverovatne visine. dakle vrlo je važno da dajete sve od sebe tih 20 sekundi, kao i da pokušate totalno da se opustite kako bi povratili snagu tokom 10 sekudni koje potom slede.

Iako će vam e u početku činiti da ista ne daje tako vidljive rezultate, kroz svega tri dana, ćete primetiti znatnu razliku. Prednost tabate je u tome što istu možete izvoditi gde hoćete i kad hoćete. Za izvođenje kompletne vežbe potrebno vam je svega 4 minute, što je priznaćete mnogo manje od odlaska u teretanu mesec dana. Takođe sami možete da kreirate vežbe za određene delove tela i na taj način popravite nedostate na istom. Kako bi imali snage da istu izvodite iz dana u dan, savetujemo vam da se bazirate na različitim delovima tela, svaki put kada istu izvodite.

Ovakva vrsta treniranja je vrlo naporna i ako niste u formi, vrlo lako se može desiti da posustanete usled upale mišića. Takođe početnicima se savetuje da ne daju odmah sve od sebe, kako ne bi previše istegli mišiće i onemogućili sebi spoznavanje pozitivnih strana ove vežbe. Praktikujte vežbe za ruke jedan dan, sledeći put se fokusirajte na abdomen, zatim trećeg dana posvetite pažnju nogama, četvrtog leđima i sve tako u krug.

Izvor: YouTube

Č.K.

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group