Zašto zdrava hrana ne mora biti skupa

Cena hrane može doprineti našem poimanju zdravog obroka, kako otkriva nova studija…

Neke vrste zdrave hrane, poput određenih organskih i bez glutenskih proizvoda, vrede svoje veće cene, jer vam nude unikatne beneficije i proizvedene su pod striktnim nadzorom i po pravilima. Ali, ako uzmemo kao primer proteinske štangle, kako možete proceniti koje su najbolje po pitanju njihove nutritivne vrednosti? Kako se ispostavilo, odgovor je cena.

Potrošači čvrsto veruju da samo zdrava hrana mora biti skuplja, pa tako veruju i da je ono što je skuplje bolje za njih, čak i kada nema realnih dokaza za te tvrdnje.

“To je zabrinjavajuće. Rezultati našeg istraživanja nam govore da samo cena proizvoda utiče na naše razlučivanje zdravih i manje zdravih namirnica”, rekla je Rebeka Reček, ko-autor studije i profesor na Univerzitetu Ohaja.

Tokom studije, istraživači su analizirali uobičajeno verovanje da potrošači moraju potrošiti više novca kako bi se hranili zdravo. Kako bi se pozabavili tim pitanjem, oni su izveli pet povezanih studija sa različitim učesnicima. U jednoj studiji, učesnici su trebali procene jedan brendirani proizvod na osnovu slogana – najzdravija proteinska pločica na planeti. Nekim od učesnika je rečeno da će ovaj proizvod koštati manje od jednog dolara, dok su drugima rekli da će cena iznositi četiri dolara. Obe grupe su mogle da pročitaju recenzije proizvoda pre nego što su dali svoje mišljenje.

Rezultati istraživanja su pokazali da grupa kojoj je rečeno da će proizvod koštati manje od dolara jednostavno nije mogla da veruje da će po toj ceni dobiti zdrav proizvod. Oni su radije zdravo za gotovo prihvatali činjenicu da zdrav proizvod mora koštati makar duplo više od običnog.

Dakle, sve ovo nas dovodi do zaključka da stručnjaci marketinga mogu povećati cene proizvodima koji nisu toliko zdravi, jer će oni delovati kao pametnija opcija običnim kupcima. Sledećeg puta kada budete u kupovini, dobro razmislite šta i zbog čega kupujete.

D.Ć.

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group