Fitness - Fitness saveti

Teretana utiče na san

Istraživanja su pokazala da svakodnevni fizički napor utiče na san i da je za to odgovorna jedna vrsta proteina koja se generiše u mišićima...

Uvek se govori kako vam je potreban dobar san ako želite da ostvarite dobre rezultate na poslu ili u teretani, ali sada su naučnici otkrili da vaš rad u teretani znatno utiče na vaš san. Jedna grupa naučnika je istraživala uticaj određenih proteina. Oni su svoje istraživanje vršili na laboratorijskim miševima i slučajno su došli do revolucionarnog otkrića.

Miševi koji su u svom organizmu imali više proteina BMAL1 imali su čvrst i neometan san, dok su ovi drugi patili od nesanice i pokazivali znakove insomnije. Kada su naučnici ispitali taj protein otkrili su da se on luči u mišićima, i to samo onda kada su oni fizički aktivni.

To znači da se posle svakog treninga luči ovaj protein u našim mišićima, koji nam pomaže da imamo duže i bolje snove. Dakle, to znači da je trening sjajan metod za uspavljivanje i da umaranjem mišića dovodite svoj organizam u stanje prirodnog sna koji će vam pomoći da se bolje odmorite i zalečite.

Nesanica je problem od kojeg pate mnogi, a prirodno i najbolje rešenje jeste trening i fizička aktivnost. Dovoljno je da svakog dana samo pola sata aktivirate vaš organizam i količina ovog proteina će biti dovoljna da vam omogući spokojne i lepe snove.

Naučnici sada pokušavaju da generišu ovaj protein pomoću lekova, kako bi stariji, bolesni i oni koji ne mogu da se bave fizičkom aktivnošću mogli da lakše zaspu. Iako će to verovanto biti moguće, doktori savetuju da je prirodni put najbolji, pa vam sato savetujemo da redovno počnete da trenirate i videćete da ćete imati bolji i zdraviji san.

V.P.

  • Ključne reči: 

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group