Džef Kavaliere otkriva jedan jednostavan trik za veću snagu i mišićnu masu

Kada želite da postanete jači i izgradite snažne mišiće, logičan sled događaja jeste da krenete sa podizanjem progresivno teških tegova...

Makar je to ono što brojni treneri predlažu za brzo razvijanje mišića, nakon svega, međutim, trener snage i osnivač Athlean-X projekta, Džef Kavaliere, objasnio je u svom novom snimku da postoji druga komponenta treninga snage, koja može biti podešena kako biste ubrzali svoj progres.

Prema slavnom treneru, sve se svodi na prostu fiziku. On ističe da je to jednostavna jednačina koju smo svi učili u školi - F=MA, koja se odnosi na drugi Njutnov zakon koji glasi: sila koja deluje na telo jednaka je proizvodu mase tog tela i intenziteta ubrzanja. Iako brojne vežbe već pružaju obilje pažnje masi, drugim rečima teretu koji podižemo, ubrzanje je faktor koji može biti smatran ključem za generisanje sile, shodno tome i veće snage.

"Kada ovo radimo, dobijamo bolje regrutovanje i bolju efikasnost dva tipa mišićnih vlakana, što je dodatno u mogućnosti da nam pospeši put do ciljeva dostizanja veličine i snage, dok nije ni potrebno pominjati da vas ovakav fokus može naučiti kako da trenirate eksplozivnije", objasnio je Kavaliere.

Ova tehnika zove se trening kompenzatornog ubrzanja i veoma je popularan način za poboljšanje metoda i učinka vežbi među profesionalnim trenerima tokom poslednjih godina. "Uvek možete postaviti svoju nogu na gas kada pokušate da uvećate performanse u sezoni", dodao je Kavaliere. "Stoga, bitno je da imate druge načine za uticanje na sposobnosti generisanja sile, bez dodavanja veće težine u čitavu priču."

Kavaliere tvrdi da, uprkos tome što je progresivno dodavanje težine postalo naširoko rasprostranjen način za dodavanje snage i mišića, ukoliko ignorišete brzinu i eksplozivnost u vašim podizanjima, možete ostavljati dodatne pogodnosti neiskorišćenim.

"Čak i ako uzmete istu težinu sa kojom sada radite, nevezano sa split trening sistemom koji trenutno pratite, jednostavno joj dodajući eksplozivnost, unošenjem komponente ubrzanja svakom pojedinačnom podizanju stvarate dodatno optrećenje, koje će vas na kraju nagraditi veličinom mišića i dobitkom snage."

Kako bi se ovo iskoristilo u praksi, bitno je da se fokusirate na podizanje kilaže što je brže moguće, što nikako ne znači da tegovi moraju da lete svuda okolo, dok vi pokušavate zadnjim snagama da izvučete najbrže pokrete, posebno što nikome na taj način neće delovati da ste na vrhuncu ubrzanja. "Uživaćete prednosti ovakvog sistema čak i ako ne gurate tegove brzo iz perspektive nekoga ko posmatra sa strane", zaključio je Kavaliere. "Međutim, dokle god radite vežbu brzo i snažno koliko god da je u vašoj moći, brzo ćete uvideti sve što vam ovaj sistem donosi. Ovde se ne radi o percepciji, već nameri."

N.Đ.

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group