Naučite da radite na izdržljivosti kao UFC legenda Nejt Dijaz

Funkcionalno može zvučati dosadno, ali u svetu fitnesa, ovo je jedan od najuzbudljivijih pojmova koji postoje...

Ova naširoko upotrebljavana reč koristi se za opisivanje pokreta i vežbi koje pripremaju vaše telo za svakodnevne aktivnosti. Pandemija je dosta ljudi izbacila iz teretana i naterala ih da vežbaju napolju ili kod kuće, kada su saznali gorku istinu da zapravo nisu bili potpuno spremni za divlje okruženje. Višak mišića koji se kreira u teretani predstavlja samo dodatni teret tokom trčanja u prirodi ili dugog pešačenja.

Svako ko krene sa vežbama na otvorenom izvrtaće zglobove i grebati kolena zbog toga što trening na savršenoj površini u teretani stvara nedostatak mobilnosti i stabilnosti u kvalitetnom kombinovanom odnosu. Enterijerno kontrolisano okruženje nikada nas ne može prilagoditi temperaturnim promenama, prirodnim elementima i generalno nepredvidivim uslovima spoljnog sveta.

Vreme je da svoj fitnes ponovo učinite iskonski funkcionalnim podizanjem teških predmeta, penjanjem i puzanjem, skakanjem, ponovnim odrađivanjem kardio segmenta i upotrebom ostalih trikova koji kompletno telo stavljaju na test. Niko ne zna da ceni ovakve pokrete kao Nejt Dijaz, koji je masterirao svoje lekcije za izdržljivost i uz njegove treninge možete se dobro zabaviti i dostići svoju najbolju životnu formu.

Konverzacije oko benča uglavnom se fokusiraju na mišiće i snagu, ali izdržljivost je nešto što zaista pravi razliku. Ona može postati vaše tajno oružije i nešto što vam može pomoći u svim sferama sporta, od fudbala do AMRAP vežbi. Dijaz je ovo odavno shvatio i upravo zbog toga, njegovi UFC treninzi nisu nimalo konvencionalni. Borba u UFC šampionatu predstavljena je petominutnim rundama u kojima se pruža sav napor putem udaranja, hvatanja i šutiranja iz sve snage.

Većina UFC trening programa oponaša ovu ritmiku, gurajući vas u petominutne krugove sa tegovima, konopcima i telesnom kilažom. Tridesetšestogodišnji Dijaz koristi potpuno drugačiji pristup. Naravno, on provodi dosta vremena kako bi usavršio svoje eksplozivne udarce i visoke šuteve nogom, ali on je isklesao svoju UFC legendu i rekord od 21 prema 13, uključujući i pobedu nad Konorom Megregorom 2016. godine, pojačanim fokusom na treninge izdržljivosti.

„Izdržljivost je veliki deo mog uspeha“, izjavio je Dijaz. Borac i njegov stariji brat, UFC takmičar Nik, shvatili su prednosti treninga izdržljivosti pre nego što su kročili u oktagon, takmičeći se u plivačkom timu kao deca. Dijaz se zaljubio u borbene veštine sa 15 godina, kada je krenuo na časove džiju-džica u Cezar Gracie Akademiji u San Francisku. Nedugo potom, on je krenuo na boks i kikboks. „Tada se sve veoma brzo razvilo u borilačku karijeru“, dodao je Dijaz, koji je postao profesionalac 2004. godine, ali nikada nije zaboravio svoje korene u izdržljivosti. Pet dana u nedelji, on i njegov brat odlaze na 75 minuta dugo trčanje, vožnju mauntin bajkova i plivanje, izgrađujući masivne rezervoare kardiovaskularnog fitnesa.

Dodatni kardio pomaže Dijazu da nadživi protivnika, dok on uglavnom postavlja ludački tempo posmatrajući kako njegov suparnik vene i gubi snagu. „Ovo je baš kao trka“, dodao je. „Vi pobeđujete stabilnim i ujednačenim tempom. Stoga, ja nastojim da ga podignem“. Nauka takođe podržava Dijazovu strategiju. Istraživači u Kanadi dokazali su da posedovanje boljeg aerobik fitnesa, koji pomaže prilikom izgradnje izdržljivosti na duže staze, nevezano da li se radi o plivanju, biciklizmu ili trčanju, ne samo da pomaže prilikom bržeg oporavka nakon vežbi visokog intenziteta, već vam istovremeno omogućuje da nastavite da proizvodite snagu uprkos tome što ste umorni. U prevodu, Dijazov režim donosi mu još više energije onda kada je najpotrebnija.

Pojačajte svoju izdržljivost kao Dijaz

Dijaz je razvio svoj lični jednostavan način za testiranje svoje izdržljivosti, koji se sastoji od trčanja na osam kilometara. „Još od kada sam trenirao i pripremao se za turnire sa 16 godina, voleo sam da istrčim osam kilometara za 37 minuta“, zaključio je Dijaz. „Ukoliko mogu to da izvedem nekoliko puta nedeljno, smatram se potpuno spremnim.“ Njegovo prolazno vreme možda nije previše zadivljujuće, ali ništa vezano za izdržljivost se ne zasniva na rekordnim vremenima. U ovoj vrsti treninga sve se vrti oko održavanja stabilnog tempa i dovoljno brzog prelaženja 1,6 kilometara u okviru od sedam minuta. Slobodno pokušajte da stignete Dijazovih 37 minuta i videćete da je to daleko izazovnije nego što možete zamisliti.

Steknite prednost i iskoristite Dijazov četvoronedljni plan za izgradnju izdržljivosti i ponovite trčanje tri puta nedeljno.

Prva nedelja:

Trčanje na 6,5 kilometara – ciljano vreme 32 minuta

Druga nedelja:

Trčanje na 9,6 kilometara – ciljano vreme 50 minuta

Treća nedelja:

Trčanje na 8 kilometara – ciljano vreme 40 minuta

Četvrta nedelja:

Odmorite dva dana i zatim nastavite

N.Đ.

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group