Fitness - Fitness saveti

Bivši bokser i olimpijac otkriva svoje sparing tajne svim početnicima

U nedavnom videu, bivši olimpijac Toni Džefris, koji se penzionisao iz sveta profesionalnog boksa 2012. godine, podelio je nekoliko svojih saveta vezanih za tehniku i mentalnu spremu svima koji po prvi put ulaze u ring kako bi ih primenili u svojim sparinzima…

Vežba

Važno je zapamtiti da, kada sparingujete, vi ste tu zapravo da biste popravili svoju tehniku i postali bolji, radije nego da tretirate ovu vežbu kao pravi meč. "Ne idemo u ring zbog borbe i ne pokušavamo da nokautiramo protivnika", izjavio je Džefris. "Idemo da bismo nešto naučili."

Sve je u osnovama

"Ne pokušavajte da udarite aperkat ili kroše kako biste izgledali profesionalnije ili ozbiljnije", dodao je bokser. "Radite na osnovama, kratkim udarcima jedan-dva, dobrom radu nogu i kretanju, iz razloga što će vam upravo ove stvari najviše pomoći. Ne preskačite osnovne korake koji su uvek najvažniji."

Slušajte trenera

Ponekada može biti neverovatno teško fokusirati se na bilo šta drugo u momentu kada neko drugi pokušava da vas udari osim na izbegavanje, ali Džefris predlaže da ostanete jaki koliko god je moguće i opušteni istovremeno, kako biste na najbolji način izvršili instrukcije ili prihvatili savete koje vam treneri govore.

Držite protivnika na oku

"Čest je slučaj da ljudi koji su novi u ringu okrenu glavu kada udarac krene ka njima, ili prekriju lice savijajući se nadole. To je upravo najgora pozicija u kojoj se možete naći, iz razloga što ne znate koji udarac ide ka vama. Održavajte glavu pravom i oči otvorenim."

Dišite

Ovo možda deluje neverovatno jednostavno, ali kao što i sam Džefris ističe, kada kao novajlije satanemo u ring, često se dešava da zadržimo dah. "Ukoliko zadržavate svoj dah, umorićete se veoma brzo, tako da nikad ne smemo zaboraviti da dišemo."

Fokusirajte se

Veoma je lako izmoriti se ukoliko u sparing uđete preterano zagrejani, a ovo može biti primenjeno na mentalnu energiju isto kao i na fizičku - sparing zahteva konstantno razmišljanje o vašem protivniku i sledećem potezu koji ćete napraviti. "Radićete snažno umom kada se nađete u ringu. Vaš prvenstveni cilj jeste da završite rundu. Dišite, ostanite opušteni i to će vam umnogome pomoći da prebrodite sve."

Razmišljajte o odbrani

Kada udarate uvek razmišljajte o udarcu koji sparing partner može uputit ka vama. "Ukoliko razmišljate o udarcu koji ide ka vama, vašem protivniku će uvek biti teže da vas pogodi", dodao je Džefris.

Izaberite pravog sparing partnera

"Ukoliko je to vaš izbor, verovali ili ne, uvek je daleko bolje da sparingujete sa nekim ko je dosta iskusniji od vas i daleko bolji u ovom sportu. Kada se u ringu nalazite sa nekim ko je bolji od vas, definitivno ćete naučiti mnogo više."

Možda ćete plakati

Veoma je moguće da će vam oči suziti, jednostavno zbog toga što se to dešava svaki put kada dobijete udarac u nos. "Nemojte brinuti o tome. Ljudi neće misliti da plačete."

Vizuelizujte

"Čak i na kraju moje karijere, dešavalo se da budem nervozan tokom sparinga, nevezano sa kim se nalazim u ringu. Kada vizuelizujete i prođete kroz čitavu borbu u vašoj glavi, u momentu kada dođe do trenutka kada morate stupiti u ring i krenete sa svojim sparingom, vi ste već sve to odradili u svojoj glavi i vaši nervi će biti daleko opušteniji, ja sam to izvodio pre svake borbe."

N.Đ.

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group