Fitness - Fitness saveti

Prave prednosti uvođenja pauza u vaša ponavljanja

Bilo da se nalazite u svojim kolima, na bicikli, ili trčite duž obale reke, generalno govoreći brzo kretanje pruža veoma zadovoljavajuć osećaj...

Vaš pokret napaja centre osećaja moći i samopouzdanja, dok u teretani, takođe možete primetiti da vam brže izvođenje vežbi omogućuje da uradite više ponavljanja. Zaslugu za ovo delimično nosi impuls, ali savršenost svakog pokreta rezultira takođe i time što se vaši mišići na određeni način ponašaju kao gumene trake.   

Kada istežete mišić, prodružujući ga kada krećete da radite čučanj - na primer, on zadržava energiju u sebi baš kao komad elastina. Ova energija je kratkotrajna - da budemo precizni, njen veći deo smešten je u tetivama, radije nego u mišićima - ali dokle god ne pauzirate, ona se polako oslobađa kada se mišić steže, omogućujući dodatni pogon kada se vraćate iz donjeg dela čučnja u startni položaj, što važi za svaku vežbu koja funkcioniše na istom principu.

U nekim situacijama, kao na primer onda kada pokušavate da uradite jedno maksimalno ponavljanje ili napravite eksplozivni pokret poput hvata ili trzaja, ova nakupljena energija predstavlja dobru stvar. Međutim, ukoliko počnete da se oslanjate na ovu energiju previše prilikom vežbanja, vi dopuštate vašim mišićima da se sa lakoćom izvuku iz situacije. Takvi treninzi mogu doneti manje rezultata, posebno ukoliko je snaga i veličina vaš konačni cilj.

Ono što možete probati, jeste da pružite pauzama između ponavljanja šansu. Ovo je baš tako kako zvuči - u određenom delu svakog ponavljanja, uglavnom onda kada dolazi do tranzicije između ekscentrične (produžujuće) do koncentrične (skupljajuće) mišićne akcije, zastanite na momenat. Pauza nije potrebno da bude duga, nekoliko sekundi će završiti posao, ali tokom nje vi ćete neutralisati svaku elastičnu energiju koju ste izgradili i oloboditi svoje mišiće bilo kakvih dodatnih pomoći koje im impuls omogućuje.

Obavezno osigurajte dodavanje pauza u ponavljanjima sa težinom koju možete izdržati. Ponovo naglašavamo, ovo nije tehnika za povećavanje broja ponavljanja, kada je potrebno da date koliko je moguće napora kako biste došli do čistog podizanja u dobroj formi.

Pauziranje će učiniti svako ponavljanje daleko izazovnijim, a upravo je to razlog zbog bi ih trebalo izvoditi. Dodavanje tehnike je takođe odličan način za predstavljanje progresivnog opterećivanja vaših vežbi bez dodavanja težine. Što teže vaši mišići rade, lakše će se adaptirati i rasti, dok će vaši napori biti dvostruko nagrađeni.

N.Đ.

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group